Deel dit artikel
-

Nederlandse uitgever stort zich op iPad-markt

De Nederlandse uitgever van sponsored media, Readershouse Brand Media heeft twee internationale klanten weten te strikken die belangstelling hebben voor een sponsored magazine op de iPad. “De iPad is een zegen voor tijdschriftenland”, aldus Kees Beudeker, CEO van Readershouse Brand Media.

Beudeker: "Het zal tijd nodig hebben, maar de iPad wordt een serieus medium waarvoor je content kunt regisseren en produceren. Het wordt een belangrijk onderdeel van de cross mediale mix, naast internet en papier."

Twee internationale klanten hebben belangstelling getoond. Voor een van de twee levert de uitgever voor de zomer een sponsored magazine op voor een wereldwijd publiek. Welke twee klanten het zijn, dat wil Beudeker na overleg met de klant nog even voor zich houden. Na oplevering wordt het magazine aan Apple aangeboden. "Ik denk dat het rond half mei beschikbaar zal zijn voor de consument." Met de andere klant kijkt Beudeker nog naar de invulling.

"De iPad is nog niet beschikbaar in Nederland. Het is misschien vreemd dat wij ons er nu op richten, maar dat is het leuke van de globale online economie. Als Nederlands bedrijf kun je er toch op inspringen door in andere landen actief te zijn", aldus Beudeker.

De Cross mediale sponsored media-aanbieder hoopt gebruik te gaan maken van het nieuwe medium. Beudeker: "Maar wat het kan betekenen voor onafhankelijke uitgevers, dat is ook interessant. Voor adverteerders is het een nieuw medium."

Readershouse Brand Media werkt voor 40 nationale en internationale merken. "Door de kracht van het internet zie je dat merken de afgelopen jaren zelf uitgevers zijn geworden van verhalen die ze willen delen met doelgroepen. Daarvoor zetten ze mediakanalan op om doelgroepen te trekken en te bereiken. De iPad is daar ook weer een nieuw kanaal voor."

De Telegraaf schetst onlangs als eerste Nederlandse dagblad zijn eerste plannen voor Apples tabletcomputer iPad. Ook Sanoma Digital treft de eerste voorbereidingen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Ron

Eindelijk ! De traditionele uitgevers bleven veel te lang hangen op het voor hen zo vertrouwde gedrukte magazine. Nu kan je als je het een beetje slim aanpakt eindeloos blijven combineren. Ron Hartogs

Wimpy

Met het risico dat het hele fundamentalistische Apple-smaldeel over me heen valt, zou ik de diverse uitgevers toch even willen wijzen op het nakende nieuwe Microsoft-tablet, de Courier. Als dit ding inderdaad gaat doen wat wordt aangekondigd, kan heer Jobs met die onhandig grote iPad wel inpakken. De Courier valt vooral op doordat het ding eindelijk op een echt boek/agenda lijkt: je kan hem openklappen, wat het ding aanzienlijk handelbaarder maakt. En er zitten nog wel wat meer interessante zaken aan. Kijk maar op http://gizmodo.com/5365299/courier-first-details-of-microsofts-secret-tablet.

Lcs

Als ik uitgever was zou ik de iPad voorlopig ook links laten liggen want wachten op een product waar vooralsnog alleen een conceptvideo van beschikbaar is lijkt me inderdaad een veel betere strategie.

Wok

LcsMisschien moet u toch eens op internet zoeke. Er zijn heel wat videos van mensen die hem vast hebben hoor.Het zijn echt geen 3d animaties.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond