Deel dit artikel
-

In en afhaak-campagne Brooks rondom EK Voetbal

Sabel communicatie ontwikkelde in opdracht van Brooks Reisburo een 'in- en afhaakcampagne' rondom het EK 2004. Onder de noemer Weg van Oranje? biedt Brooks mensen de kans een stedentrip naar Portugal te winnen. Of juist naar een oranjevrije bestemming. De campagne is primair gericht op het generen van websitebezoekers en secundair op naamsbekendheid.

Het webadres is www.wegvanoranje.nl, maar wie daar op klikt komt gewoon op de webiste van Brooks reisbureau terecht. Volgens Sabel en Brooks merkt de reisbranche dat junimaand, EK-maand is. Het aantal boekingen  blijft sterk achter op vorige jaren, omdat consumenten thuisblijven voor het voetbal.

Dat valt ook te merken aan het bezoekersaantal van de site van Brooks Reisburo, waar consumenten online kunnen boeken. Daarom vroeg Brooks Sabel communicatie een campagne te bedenken om meer bezoekers naar Brooks.nl te leiden.

Sabel communicatie kwam hierop met een multifunctionele campagne. Onder de noemer Weg van Oranje? communiceert Brooks met banners, stickers, free cards, advertenties en een speciale minisite met een prijsvraag.

De campagne richt zich op zowel voetbalsceptici (die weg willen van Oranje) als op voetballiefhebbers (die juist weg zijn van Oranje). Voetballiefhebbers kunnen een stedentrip naar EK-gastland Portugal winnen, voetbalsceptici een trip naar een ‘oranjevrije’ bestemming.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond