Deel dit artikel
-

Ex-RTL topman treedt toe tot directie Zoom.in

Frank Eijken, voormalig Chief Commercial Officer bij RTL, maakt de overstap van televisie naar online video advertsing met zijn toetreding tot de directie van videopersbureau Zoom.in.

Eijken was CCO bij RTL en gaat naast zijn directierol dezelfde functie inkleden bij Zoom.in. Volgens eigen zeggen geen vremde stap omdat televisie en internet ‘steeds verder naar elkaar toegroeien’. Televisiereclame en online video advertising komen in dat licht steeds dichter bij elkaar te liggen.

Vijf jaar geleden realiseerde Zoom.in 90 procent van zijn omzet in Nederland. Twee jaar geleden was dat nog maar 15 à 20 procent. Eiken gaat het verkoopnetwerk van zijn nieuwe werkgever verder uitbouwen in Europa.

De verschillende saleskantoren moeten gestroomlijnd worden in hun werkwijze. Ook pan-Europees adverteren wordt belangrijker bij Zoom.in.

RTL had al vroeg plannen en de ambitie om van RTL.nl de grootste videosite van Nederland te maken. In 2006 voorspelde Eijken, toen verantwoordelijk voor de digitale strategie bij RTL, nog een grote vraag naar online video. Hij wierp toen de vraag op hoe geld te verdienen aan online video.

Deel dit bericht

1 Reactie

Albert Treur

Jannemiek, wel erg onzorgvuldig berichtje dit. Frank EiJken is al ruim een halfjaartje weg hoor bij RTL. Misschien dat dit berichtje er wat mee te maken heeft? http://www.broadcastmagazine.nl/Transfers/ton-rozestraten-commercieel-directeur-rtl-nederland.html

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond