Deel dit artikel
-

Videodienst Joost trekt 67 miljoen kijkers per maand

Nadat het Amerikaanse online advertentienetwerk Adconion Media Group enkele onderdelen van Joost heeft overgenomen, trekt de videodienst 67 miljoen unieke kijkers per maand. Het blijft daarmee achter bij Google, maar ruim voor vele andere videodiensten.

Dat blijkt uit onderzoek van ComScore. Aleen Google trekt meer unieke maandelijkse kijkers. Joost trekt vele kijkers, terwijl er toch voornamelijk video’s getoond worden die zich richten op een nichemarkt.

Adconion levert ook video in rich media banners als advertenties. Deze worden ook in de cijfers meegenomen onder de merknaam Joost, wat het hoge cijfer deels verklaart. Het cijfer is voor een deel het bereik van Adconion’s rich media display-netwerk en niet slechts het aantal kijkers op het portaal van Joost. Hetzelfde geldt echter ook voor Google in de lijst van ComScore. Ook de video’s die getoond worden in rich media banners, worden meegenomen in het totaalaantal.

Joost, ooit opgericht door de Skype-oprichters Janus Friis and Niklas Zennström, kampte al langer met gebrek aan interesse voor de dienst. Eind vorig jaar werden de merknaam en de site Joost.com overgenomen.

Tyler Moebius, CEO van Adconion, dacht adverteerders, contenteigenaren en uitgevers van websites een wereldwijd videoplatform te kunnen bieden. De white label-strategie van Joost wordt voortgezet onder Adconion. Eerder richtte Joost zich als aanbieder van internet-tv op de consument.

Deel dit bericht

1 Reactie

r de beer

kom nou toch zeg! Daar trapt toch niemand in? Die Joost.com gaat helemaal nergens over! Puur leugenachtig onderzoek.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond