Deel dit artikel
-

Playboy worstelt met nieuwe betaalmodellen voor site

Een gratis site die SFW (safe for work) is en pre-paid abonnementkaarten, moeten het kwakkelende digitale deel van Playboy er weer bovenop helpen. Ook op het gebied van mobiel en social media blijft de uitgever investeren.

Dat was de boodschap die Playboy Enterprises bracht tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Het bedrijf draaide het afgelopen kwartaal, dankzij kostenbesparende maatregelen een verlies van 1 miljoen dollar. Een vooruitgang voor Playboy, dat bijna 14 miljoen dollar verlies schreef in dezelfde periode voorgaand jaar. "We maken duidelijk vooruitgang als het aankomt op in geld omzetten van het merk Playboy en de terugkeer van het bedrijf naar winstgevendheid", aldus CEO Scott Flanders.

Hoewel het komende jaar verdere ontslagen op het programma staan, wil Playboy wel blijven investeren op gebied van social media. Hiervoor worden mensen aangetrokken.

Om nieuwe verdienmodellen te testen begint het bedrijf dit jaar met een site waarop content gratis wordt aangeboden, Thesmokingjacket.com. Waarschijnlijk hoopt Playboy hiermee ook nieuwe adverteerders aan te trekken die liever niet gezien worden op een site die NSFW (not safe for work) is.

Deel dit bericht

1 Reactie

Martijn

Verdienmodellen, leuke woordspeling.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond