Deel dit artikel
-

Internetbureau voor uitgevers stapt in print

Liones, het bedrijf achter Publishr, een blog voor uitgevers, brengt een sponsored printeditie op de markt. “De concurrentie is zo heftig, daar kunnen wij nog wel bij.” Print zou goed zijn om een merk te laden. Bovendien moet het blad het internetbureau leads op gaan leveren.

Uitgevers stoeien met de ontwikkelingen in de markt. Dat was voor Liones, dat uitgevers begeleidt bij online, van strategie tot applicaties, de reden om een eigen blad voor uitgeefprofessionals in de markt te zetten. "Het antwoord op de ontwikkelingen die nu gaande zijn, is het lanceren van verschillende media rondom een merk. Onze klanten komen bijna allemaal uit de printhoek. Dan is het in de huidige markt  even slikken.", aldus Taeke Kuyenhoven, directeur-uitgever van Liones.

Het merk staat centraal, stelt Kuyenhoven. Daar omheen moeten andere media-initiatieven worden geladen. "Een printeditie biedt veel kansen, het is geweldig om je merk te laden. En daar kan je uiteindelijk geld aan verdienen."

Bereik

Om in de huid van de klant te kruipen, lanceert Liones nu een eigen magazine dat vier keer per jaar uitkomt. Met het grote verschil dat de klanten bij Liones, de uitgevers, experimenteren met nieuwe media-initiatieven om er geld uit te halen. Bij Liones is geld niet de doelstelling. Kuyenhoven: "Wij doen het om onze klanten beter te bereiken. In die zin slaan we eigenlijk de stappen we als adverteerder rechtsreeks naar de klant. We adverteren niet in bestaande media, maar brengen we onze boodschap met het blad direct bij onze markt."

Er wordt dan ook niet actief gezocht naar adverteerders. "Als ze zich melden, dan is het prima." Op de advertentiemarkt is er dus geen concurrentie voor de klanten van Liones. Maar hoe zit het met de lezersmarkt? "Daar concurreren wij wel, maar dat deden we met ons blog ook al. De concurrentie is zo heftig, daar kunnen wij nog wel bij. De partijen die zich op precies zelfde markt richten, heb ik wel gesproken, die hebben begrip voor wat we doen", haast Kuyenhoven zich te zeggen.

De vraag is of het een logische stap is, een printeditie vanuit een internetbureau. "Ik denk dat het niet logisch is. Maar past bij wie wij zijn en wat we doen. We proberen ons goed in te leven in onze klanten." Kortom, het ‘interne begrip’ moet groter worden. En naar buiten toe moeten partijen snappen waar Liones mee bezig is. "Het gaat om het creëren van leads", aldus Kuyenhoven.

Deel dit bericht

3 Reacties

Karel Kolb

Erg leuk & origineel initiatief van Liones. Veel succes Taeke cs!

Ido Sharon

Grappig. Goed denk ik dat online industrie van het eiland afkomt. Online als antwoord voor alles, die tijd is nu beetje voorbij. Ben benieuwd wat ervaringen zullen zijn. Effect van print op blog bijvoorbeeld. Succes!

JW

Liones is toch gewoon uitgever met redactiepeople en al. Ze hebben immers wel meer eigen uitgaven. 'Klanten' van dit internetbureau laten simpelweg goede ideeen/concepten/markten liggen. Chapeau!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond