Deel dit artikel
-

Bol.com opent mobiele winkel

Bol.com zet, na een oude WAP-site eindelijk serieus in op mobiel. De nieuwe mobiele winkel laat gebruikers 3,8 miljoen artikelen bekijken, vergelijken en bestellen. “We zien dat ook transacties via mobiel internet steeds populairder worden”, aldus Michel Schaeffer Marketing Director bij Bol.com.

Op de mobiele site staan bij een product de specificaties, maar ook sterrenbeoordelingen, toplijsten en tiplijsten. Voor ingelogde gebruikers is er de mogelijkheid boeken, dvd’s of andere zaken op een verlanglijstje op te slaan. Ook de bestelstatus wordt getoond. Betalen kan via acceptgiro. Het is niet mogelijk om te betalen met creditcard, IDEAL, cadeaubonnen of coupons.
 
De voormalige WAP-site stamt nog uit 2002. De nieuwe mobiele site moet het begin zijn van de mobiele ambities van Bol.com. Schaeffer: “Wij zullen blijven investeren in het uitbreiden van ons mobiele aanbod.”

Of er ook een locatiegebaseerde dienst op stapel staat in een eventuele mobiele applicatie is niet bekend. Bij Bol.co was men niet direct bereikbaar voor commentaar.

Deel dit bericht

10 Reacties

Siep

Alleen acceptgiro???? ahum….

Michel H

Inderdaad, ik krijg niet eens de optie om te betalen met mijn opgeslagen credit card gegevens! Lekker is dat, ik heb zo'n hekel aan acceptgiro. Heb m'n vorige bestelling bij bol.com ook al geannuleerd vanwege gepruts, maar dit is ook waardeloos.

Sendar

Ik was blij verrast door deze mobiele site. Werkt uitstekend op een N97. Acceptgiro stoort mij totaal niet. Alhoewel zoals Michel H zegt, zou al eerder opgeslagen CC gegevens ideaal zijn.

Mathijs

N=1 Sendar! Kan best dat jij er tevreden mee bent, maar elk onderzoek toont aan dat de juiste mix van aangeboden betaalwijzes cruciaal zijn voor het success van webshops, en dus ook voor mobiele webshops.Bol.com is natuurlijk een fantastische webshop, met hele slimme mensen in dienst, snap deze dwaling dan ook niet. Ideal geen optie vanwege die calculator die je niet bij je hebt in de metro, maar zijn er nou echt geen alternatieven voorhanden?

Elja Trum

@Mathijs; Hoezo iDEAL geen optie? Dat ligt ook aan de bank. Bij de ING krijg ik een SMS met een bevestigingscode. Ik kan een iDEAL betaling dus gewoon overal uitvoeren.

Jaap van Goor - Vaarwinkel

Probleem is dat ik geen betaal provider ken die een mobiele pagina aanbiedt. Bij iDeal gaat het via je eigen bank en dan zouden dus alle deelnemende banken ook een mobiele pagina moeten aanbieden. Denk niet dat dit er snel is. Maar ook het makkelijke Paypal heeft geen betaalpagina speciaal voor mobiel. Snap dus goed dat bol.com kiest voor acceptgiro. Technisch erg makkelijk en men heeft daar kennelijk goede ervaringen mee. (Wij in onze Vaarwinkel trouwens ook). Het wachten is dus op de eerste betaal provider die ook voor mobiel klaar is. De klanten willen wel !

Eelco

@ Jaap van Goor: Ik ben blij je te kunnen melden dat PayPal mobiel al helemaal klaar is! Zie ook: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3045935 of http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3051955. We hebben twee mobiele oplossingen live: 1 speciaal voor in-App payments (Mobile Payments Library) en een ander voor Mobile Websites (Mobile Express Checkout). Wat ons betreft kan Vaarwinkel Mobiel volgende week al Live met mobiel, inclusief PayPal betalingen!

Jaap van Goor - Vaarwinkel

@Eelco, dat is erg alert en attent dat Paypal ook meeleest. Hoewel ik een Paypal account heb had ik nog niet van Mobiel Express Checkout gehoord. Dat schijnt als volgt te werken; klant kiest voor Paypal om te betalen, Paypal detecteert dat het om een mobiele browser gaat en schakelt vanzelf op Mobiel Express Checkout. Klinkt super eenvoudig, je blijft gewoon de bestaande Paypal Express Checkout gebruiken en dus geen aanpassingen.Ik ga het zeker proberene en wie weet is er dan volgende week al een mobiele versie van de Vaarwinkel … 🙂

Turbo Pascal

Wanneer Vaarwinkel.nl innovatiever is dan bol.com, dan zou bol.com zichzelf toch eens op het achterhoofd moeten krabben… 🙂

Jaap van Goor - Vaarwinkel

@Turbo Pascal: natuurlijk ben ik vereerd, maar ik denk dat het hier niet een zaak van innovatie is, maar van toepassen van een innovatie van in dit geval Paypal. Overigens hebben wij wel klanten die ons de bol.com voor de watersport noemen. En wij trekken ons graag op aan "ons grote voorbeeld" en uiteraard probeer je het dan ook soms beter te doen. Paypal reageert overigens super alert en klantgericht en bieden ons nu ook al technische assistentie om het voor elkaar te krijgen. In dat opzicht mag iDeal daar ook een voorbeeld aan nemen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond