Deel dit artikel
-

DCIF ziet geld in interactieve persdienst

[Startup watch] PressDoc, de startup van onder meer Boris Veldhuijzen van Zanten, heeft een zak met geld gekregen van Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF). De investeerder wil met een eerste investering het bedrijf ondersteunen.

Het geld wordt met name gebruikt voor het salaris van de twee oprichters. "Op die manier kunnen we verder ontwikkelen tot we break even draaien", aldus medeoprichter Marc Köhlbrugge.

Gebruikers die zich aanmelden voor PressDoc, kunnen hun eigen persberichten online schrijven, aanpassen en publiceren. Vervolgens kan het bericht gedeeld worden met diverse media. Het verspreiden gebeurt onder meer via verschillende social media.

De dienst ging september vorig jaar in beta van start, maar draait nog geen winst. Köhlbrugge: "We hebben op dit moment 500 bedrijven die het gebruiken.

Köhlbrugge en medeoprichter Stefan Borsje hebben geen gesprekken gevoerd met andere investeerders.  Boris Veldhuijzen van Zanten, betrokken bij de startup vanuit The Next Web, had al ervaring met DCIF. "Het contact was snel gelegd. DCIF is inhoudelijk naast de financiering ook een interessante partner. Ze bestaan uit onder meer Sanoma Digital, De Telegraaf en Veronica Holding. Daar kunnen we voordeel uit halen. Het zijn partners die een groot bereik hebben, vooral mediabedrijven. Dat zijn voor ons interessante bedrijven", aldus Köhlbrugge.

Beide partijen doen geen uitspraak over de hoogte van het bedrag dat is geïnvesteerd. Doorgaans investeert het fonds tussen de 20.000 en 40.000 euro. "Stefan en ik, de twee oprichters, kunnen er lang genoeg van leven om PressDoc winstgevend te maken", is alles wat Köhlbrugge nog kwijt wil. Hoeveel procent van de aandelen DCIF daarmee in handen krijgt, blijft onbekend.

De afgelopen tijd heeft PressDoc zich voornamelijk gericht op de bedrijvenkant die persberichten versturen. De volgende stap is een focus op de distributiekant. Köhlbrugge: "Hoe je een duurzaan contact aangaat met de media."

Deel dit bericht

2 Reacties

Rob

Wat is het voordeel van Press Doc boven andere dergelijke dienstverleners op dit gebied? Bijvoorbeeld Nieuwsbank.nl.

Cees Steijger

Social media kan een value added zijn. EZPress.eu biedt dit overigens al lang aan: Twitter, Linked, Weblogs.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond