Deel dit artikel
-

E2 Mediagroep neemt belang in Admanager

E2 Mediagroep, het moederbedrijf van Hottraffic en MeMo², heeft een minderheidsbelang genomen in Admanager. Bannerprijzen.nl van E2 wordt geïntegreerd met het online advertising portaal waarmee mediaplanners, adverteerders en reclamebureaus meer inzicht moeten krijgen in de werking van online media.

Over het genomen belang wil Steven Pieneman, oprichter van Admanager, weinig kwijt. "Het is een minderheidsbelang, minder dan de helft. Ga er maar van uit dat we een leuke overeenkomst hebben gesloten." Het geld wordt gestoken in de doorontwikkeling van de site.

Zo creëert de integratie van bannerprijzen.nl op de site een planningtool waarmee op basis van bruto prijzen van bannerposities een online mediaplanning kan worden ontwikkeld. Daarnaast worden ook online advertentietarieven gekoppeld aan de bereikcijfers van de STIR.

Diezelfde tool zal binnen 2 maanden ook voor mobile advertising op de site worden geplaatst. "Met de verkiezingen zag je bijvoorbeeld hoe de VVD groots inzette op Nu.nl mobiel. En de komst van de iPhone heeft veel dingen veranderd", aldus Pieneman. Beide tools moeten ook weer aan elkaar worden gekoppeld om een beter overzicht te geven.

Pieneman: "Als je nu kijkt naar mobile advertising, dat wordt door veel verschillende partijen verkocht. Voor velen is dat totaal ondoorzichtig. Wij zien er wel brood in om dat transparanter te maken. "

Deel dit bericht

2 Reacties

Louise Verschuren

Gefeliciteerd Steven! Mooi gedaan.

Frank Felix

Beste Steven, de heren van JoinTheDots feliciteren je van harte met deze mooie samenwerking! Goed idee. Er is behoefte aan een duidelijk baken mbt online mediaplanning. Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond