Deel dit artikel
-

iAd laat ook huis-, tuin- en keukenadverteerders toe

Voor de reclamedienst van Apple, iAd, kunnen nu ook ontwikkelaars met een klein budget zich aanmelden om hun waar te promoten. De online advertentiedienst is niet enkel meer beschikbaar voor de happy few, de kleine groep rijke adverteerders.

De dienst, voor kleine ontwikkelaars in principe een goedkoop advertentieprogramma’s om hun eigen applicaties binnen andere applicaties te adverteren, is na aanmelding op de developersite van Apple nu ook toegankelijk voor kleine programmeurs.

De consument zal een applicatie zien waarin advertenties worden getoond. Met deze advertenties kunnen gebruikers de geadverteerde applicatie downloaden vanuit de eerst geopende applicatie, zonder deze eerste te verlaten. De advertenties kunnen video, audio en beeld integreren.

Een ontwikkelaar die een gratis applicatie heeft gelanceerd, kan advertenties toestaan in zijn applicatie om daarmee geld te verdienen met de getoonde banners. Apple verdeelt hierbij de omzet, waarbij iets meer dan de helft voor de ontwikkelaar is.

In het begin moesten adverteerders een budget met 6 nullen meenemen. Grote adverteerders kregen via iAd de mogelijkheid om te adverteren met een set interactieve banners.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond