Deel dit artikel
-

Twitter-mirror verzamelt e-mailadressen voor retailers

De Twitter-spiegel voor fashionretailers die inmiddels bij de nieuwe winkels van kledingketen WE staat, plant een uitbreiding met rfid. Met de spiegel kunnen kledingliefhebbers op dit moment al hun items in de winkel met een druk op de spiegel doorzetten naar Twitter of andere sociale media om advies te vragen aan vrienden.

Het product waar bedrijf Nedap Retail eerder al de jaarlijkse Retail Technology Award mee won, verzamelt e-mailadressen van klanten en kan linken met de webshop van de betreffende winkel. Het product staat in Nederland inmiddels bij een WE-winkel in Nijmegen en wordt voortaan ook in de spiegels van nieuw uit te rollen winkels van deze keten geplaatst, zowel in binnen- als buitenland. Er worden 20 spiegels geplaatst in 11 buitenlandse vestigingen.

De retailers kunnen het product in de vorm van een losstaande zuil bestellen of integreren in de spiegel. Voor de klant van Nedap Retail zijn er verschillende motieven om het product af te nemen. Er kan data over de klant worden verzameld, bijvoorbeeld e-mailadressen, maar het bedrijf, in dit geval de WE, kan met het versturen van een Twitter-bericht ook een eigen link of aanbieding meesturen.

Smartphones

De huidige smartphones maken de Twitter-spiegel niet overbodig meent een woordvoerder. “Je hebt een groter scherm dan op je telefoon. Bovendien kan je verschillende producten die je aanhad, tegelijkertijd met elkaar vergelijken in de spiegel. Bovendien kan je makkelijker de achterkant fotograferen. En als we met rfid gaan werken, heb je helemaal een onderscheidend product.”

Met het oog op innovatie moet het product binnenkort ook klaargemaakt worden voor rfid. De Twitter-mirror 2.0 als het ware. Houdt de consument dan een kledingstuk voor de spiegel, dan kan er naast de Twitter-functie, ook via de spiegel advies gegeven worden over het product. Een bepaald jasje is bijvoorbeeld goed te combineren met een andere broek. Cross selling voor de retailer als het ware.

Focus op kledingretailers

Voor nu ligt de focus op fashion voor Nedap Retail, al is er ook al interesse getoond vanuit de optiek en sport. Inmiddels heeft het bedrijf uit Groenlo het product ook al weten te slijten bij fashionwinkels in Oostenrijk, Duitsland, België en Zwitserland. Daarnaast zijn er gesprekken gaande met grote ketens in Nederland. Van deze laatste, de onderhandelingen zijn nog bezig, worden nog geen namen genoemd.

De winkelketen die het product afneemt kan zelf besluiten wat er allemaal geïntegreerd wordt, een integratie met Twitter, Hyves, Facebook, of de mogelijkheid om een e-mail te sturen, mms of meer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond