Deel dit artikel
-

Webwinkelbouwer Intershop groeit 32 procent

De leverancier van webwinkelsoftware Intershop ziet de kwartaalomzet met 32 procent stijgen tot 8,9 miljoen euro.

Dat blijkt uit het net verschenen financiële bericht over het tweede kwartaal van 2010.

De omzet steeg vooral door bestaande klanten die hun contracten verlengden. Dat zijn veelal grote webwinkels die vele miljoenen aan omzet draaien. De komende tijd investeert het bedrijf om die grote klanten te behouden en nieuwe klanten in het topsegment aan zich te binden.

In het afgelopen kwartaal waren de marketing- en verkoopuitgaven van het Duitse Intershop met 948.000 euro vrijwel gelijk aan die van vorig jaar. De uitgaven een Onderzoek & Ontwikkeling stegen daarentegen wel met een kwart tot 1,2 miljoen euro.

Het bedrijfsresultaat steeg met 22 procent tot 7,3 miljoen euro. De nettowinst daalde met 45.000 tot 395.000 euro. Het bedrijf verwacht over het hele jaar een omzetgroei van 20 procent te realiseren ten opzichte van 2009.

Intershop bevindt zich in een markt met de winkelsoftware van onder meer Hybris en ook steeds vaker het open source Magento.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond