Deel dit artikel
-

Stribe helpt social shopping van de grond

De nieuwe winkelsite Stribe.nl probeert het verschijnsel social shopping in Nederland van de grond te krijgen.

Maandag gaat Stribe.nl met een nieuwe lay-out officieel van start. Nu draait hij nog in een publieke beta. De site heeft trekken van een zoekmachine voor webwinkels, merken en modeartikelen, maar koppelt daar persoonlijke elementen aan.

“In de eerste fase kunnen gebruikers zich registreren en voorkeur aangeven voor merken, winkels of bepaalde producten. Op basis van die voorkeuren kunnen we hen adviezen geven, op de site of met een e-mail die we dagelijks, wekelijks of maandelijks versturen”, zegt Jeroen Schimmel over het project dat hij met kompaan Ruud van Falier begon.

Schimmel: “Bovendien kan je een specifieke zoekopdracht intikken. Bijvoorbeeld: D&G tas tussen de 30 en 40 euro. Zodra er een product in het assortiment beschikbaar is, versturen we een alert. Eigenlijk is het onze personal shopper Eva die de alerts verstuurt. Zij is de verpersoonlijking van de zoekresultaten”.

Stribe is opgezet in samenwerking met Lectric Groep. Het is een gezamenlijk bedrijf, gestart in januari van dit jaar. Over de eigendomsverhouding zwijgt de ondernemer die tot afgelopen voorjaar bij E-village werkte.

De site weet welke producten, merken en winkels hij moet doorzoeken op basis van aangeleverde product feeds. Geld verdient Stribe met reclame op de site en inkomsten uit affiliatereclame. Dat zijn doorkliks naar de winkels waar de producten daadwerkelijk in de schappen liggen.

In een latere verschijningsvorm van de site komt de sociale component sterker naar voren. Bij de lancering maandag kunnen leden enkel andere leden volgen. De uitgesproken voorkeuren van die trendsetters worden meengenomen in het advies dat aan een volger wordt gegeven.

“Als Stribe ‘af’ is, is het een platform waar consumenten, merken en winkels met elkaar communiceren. Bovendien kunnen consumenten dan met korting producten kopen. Dat moet tot meer verkeer naar fysieke winkels leiden. Hoe we dat gaan doen, zeg ik niet”.

Mogelijk verklapt hij iets met de opmerking: “Groupon is in Amerika goed voor retailers. Op het web kan men inschrijven op aanbiedingen van winkels in de winkelstraat. Als genoeg mensen hebben ingetekend, geldt de actie en daarmee de geboden kortingen pas”.

In eerste instantie richt Stribe zich enkel op kleding en aanverwante modeartikelen.

Foto: pictiurfear (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

johnw

Nou succes,maar snap de meerwaarde hier niet van. We komen on in de affiliate websites met datafeeds en waarom je een seintje af moet wachten of jou broek leverbaar is etc bla.bla.bla is my een raadsel.groupon klinkt leuk maar in nederland bestaan al enkele versies van dit soort websites….

Jeroen Schimmel

@Johnw. Bedankt voor je reactie. Stribe zal haar toegevoegde waarde in de eerste fase van haar bestaan halen uit het profiel gebaseerd fashion advies geven. De personal shopper van Stribe zal namelijk op basis van product, merk en winkelvoorkeur een fashion update doen. Zo blijf je op de hoogte van je favoriete merken, producten en winkels. Hiernaast zit er een fashion alert in voor specifieke zoekopdrachten, welke in het artikel is beschreven. Men blijft dus op de hoogte van relevante sale, relevant collecties enz enz.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond