Deel dit artikel
-

Groupon na Europese uitrol nu ook in Japan en Rusland

De Amerikaanse kortingsite richt zijn pijlen nu ook op Japan en Rusland. Net als in Europa het geval was, gaat de site voor marktleiderschap door middel van overnames.

De Japanse site QPod en de Russische kortingsspeler Darberry zijn overgenomen. Bijbehorende bedragen worden niet bekend gemaakt.

In Europa nam Groupon in mei nog Citydeal in Duitsland over en werd daarmee in een klap Europees marktleider. Citydeal is actief in verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Het is een tactiek waarmee Groupon de internationale uitrol wil versnellen. Een uitbreiding van land naar land zou de boel onnodig vertragen.

De Amerikanen haalden vorige maand nog 135 miljoen dollar groeikapitaal op, onder meer bij Digital Sky Technologies en Accel Parnters. Daarmee financieren ze de Europese overname.

De Japanse en Russische speler worden opnieuw neergezet en gaan voortaan door het leven als Groupon Japan en Groupon Russia. Wereldwijd zegt het bedrijf nu meer dan 13 miljoen gebruikers te hebben in 29 landen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond