Deel dit artikel
-

Omzet LBi stijgt tot 38 miljoen

In het laatste kwartaalrapport voor de fusie met BigMouth Media meldt LBi een omzet van 38,3 miljoen euro en een kleine nettowinst.

Vanochtend maakte bedrijf de financiële resultaten over het tweede kwartaal van dit jaar bekend.

De omzet nam toe met 11,7 procent tot 38,3 miljoen euro, wat wordt toegeschreven aan de herstellende economie. Het resultaat van Nederland wordt niet gespecificeerd, maar omschreven als ‘sterk’. De nettowinst kwam uit op 1,6 miljoen euro. De cash flow was 1,1 miljoen euro negatief.

De verdeling van de omzet over de regio’s:

  • Scandinavië: 4,3 miljoen euro, een toename van 30,3 procent
  • Verenigde Staten: 8,4 miljoen euro, plus 12 procent
  • Europa en China: 15,9 miljoen euro, plus 9,7 procent
  • Engeland, India, Arabische Emiraten: 10,1 miljoen euro, plus 12,2 procent

Verdeling over de branches:

Vanaf volgend kwartaal zien de resultaten van LBi er anders uit. Het bedrijf kondigde in februari namelijk een fusie aan met marketingbedrijf Bigmouth Media. Dat viel samen met een kapitaalinjectie van 40 miljoen euro door de investeringsbedrijven Carlyle, Cyrte en Janivo en nieuwe beursnotering, die 10 miljoen opleverde.

LBi en Bigmouth Media hadden over 2009 een gezamenlijke omzet van 125,4 miljoen euro, waarvan 102,9 miljoen op het konto van LBi staat.

De kosten van de fusie worden geraamd op 2,5 à 3 miljoen euro.

LBi verwacht dat de marketingbudgetten van het bedrijfsleven in het algemeen zullen dalen. Het ziet er echter niet naar uit dat de digitale budgetten verder zullen dalen. LBi zegt in de toelichting op de kwartaalcijfers dat het een stabilisatie en mogelijk een kleine groei verwacht op dit front.

“We zien dat klanten steeds minder met meerdere toeleveranciers gaan werken en kiezen voor een bureau dat full service werkt. Full service bureaus begrijpen de wegen die klanten bewandelen en kunnen geraffineerde analytics- en CRM-diensten leveren. Technologie stelt ons ook in staat flexibeler te werken zodat we experts uit andere regio’s kunnen inschakelen waar nodig”.

LBi won in Nederland in het tweede kwartaal klanten als ANWB, NS Hispeed, BNP Paribas, Reed Elsevier en Tommy Hilfiger.

Aan het einde van het tweede kwartaal had LBi een nettoschuld van 30,3 miljoen euro, 6,6 miljoen meer dan een jaar geleden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond