Deel dit artikel
-

Werkspot breidt uit naar Scandinavische landen

Het initiatief dat Werkspot heeft, wordt uitgerold in verschillende Scandinavische landen. European Directories, de moedermaatschappij van De Telefoongids, waarbij de laatste een belang heeft in de online klusmarktplaats, lanceert als eerste een Finse versie van Werkspot, Tarjouskone.

Voor Finland is de site inmiddels staat online, maar is nog niet live voor het grote publiek. "We zijn nu alleen nog bezig het commercieel in te kleden", aldus Adwy van den Berg, International Business Development Director bij European Directories. In dat land is Enero net overgenomen, een grote publisher van telefoonboeken en bedrijvengidsen.

De uitbreiding van het Werkspot-concept houdt in dat alles hetzelfde blijft. Met één merk en concept treedt European Directories naar buiten. Alleen de naam wordt aangepast aan het land. "We hebben te maken met een traditionele doelgroep van vakmannen, met een Engelstalige term komen we er lokaal niet uit", aldus Van den Berg.

De volgende lanceringen, in Tsjechië en Slowakije, staan nog voor het einde van dit jaar gepland. Daarna komen andere landen als Spanje, Griekenland en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt. Van den Berg: "We slaan onze vleugels uit. In die laatste drie landen zijn we nog niet actief met andere activiteiten, maar we vinden het interessant om daar ook een footprint te krijgen. We zien dat de concurrenten op internationaal niveau ook hun pijlen op andere landen richten."

Met een moederbedrijf als European Directories, wordt stevig geleund op de contacten die er al zijn in de verschillende landen. "Het is in ons voordeel dat we er een online directories achter hebben zitten. Met partnering en endorsement kunnen we sterk uit de voeten. De data die we al hebben, daar speelt de salesstrategie op in."

De Telefoongids nam een jaar geleden een belang van 50 procent in Werkspot. Moedermaatschappij European Directories is in meerdere Europese landen actief en had altijd al de doelstelling om Werkspot in meerdere landen weg te zetten. Dat laat Joost Gielen, oprichter van Werkspot weten. Werkspot Nederland verkoopt de licentie voor het platform aan European Directories.

Deel dit bericht

3 Reacties

Mniek

Mag hopen dat ze in de andere landen een betere commercial gaan uitzenden. De hier uitgezonden commercial was echt waardeloos.

John Groenewoud

Beste MNiek,  Zeikerd! De reclame is opgevallen, en werkt dus.Of denk je dat ze bij bijvoorbeeld Pampers niet door hebben dat ze bloedirritante reclames maken? John

Martijn Hof

goed initiatief.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond