Deel dit artikel
-

eBuddy-app bereikt 100 miljoen downloads

De mobiele applicatie van het Amsterdamse eBuddy is sinds de start in 2007 meer dan 100 miljoen keer gedownload. Onder meer applicaties van Facebook, Google Maps en Opera Mini bereikten eerder deze mijlpaal.

Volgens Jan-Joost Rueb, CEO en medeoprichter van eBuddy, zijn er niet veel andere spelers die deze aantallen hebben bereikt. "We hebben nog gebeld met consultants van onder andere Gartner en Forrester, maar die kwamen ook niet veel verder. Ik kan hooguit nog de Tetris-applicatie bedenken."

De mobiele chatdienst ziet vooral groei in landen als India, Indonesië en Brazilië. "We groeien overal, maar dat zijn de harde groeimarkten. In Indonesië is eBuddy een groot merk, populairder dan in Nederland. Hier hebben we rond de miljoen actieve gebruikers, in Indonesië ligt dat cijfer nu rond de 7 miljoen per maand", aldus Rueb.

eBuddy heeft ongeveer 25 miljoen actieve gebruikers per maand. In de database bevinden zich 160 miljoen gebruikers die zich ooit voor de dienst, de applicatie of de webversie, hebben aangemeld.

Voor de iPhone is er inmiddels een advertentievrije premium applicatie. Rueb: "Ongeveer 6 procent van de iPhone-gebruikers converteert naar een betaalde versie." Een derde van de omzet, die sinds vorig jaar verdubbeld is, komt inmiddels uit mobiele advertenties. "Dat deel groeit nog steeds, het ecosysteem komt steeds beter op gang." Tien procent komt uit de betaalde applicatie en de rest van de omzet komt uit advertenties op het web. De omzet loopt in de miljoenen. Rueb geeft geen exacte aantallen,  naar schattingen zal  dit  tegen de 10 miljoen gaan lopen.

Als laatste wil Rueb nog kwijt dat eBuddy nu continu winstgevend is. "We blijven investeren  in nieuwe producten en werknemers, dus winstgevendheid is op dit moment geen doel op zich."

Deel dit bericht

1 Reactie

BR

"De mobiele chatdienst ziet vooral groei in landen als India, Indonesi? en Brazili?" 1. kun je geld verdienen in deze landen?2. was dat de originele intentie om in die landen groot te worden of puur toeval?3. Kijkende naar alle kritiek die over hyves valt, is de opkomst van facebook ook niet een slechte ontwikkeling voor Ebuddy4. hoe lang wil men nog betalen voor betaalde apps zoals die van ebuddy?5. omzet is wel heel erg laag tov de bezoekers aantallen/apps. omzet per hoofd is dus extreem laag. is dit sexy voor investeerders?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond