Deel dit artikel
-

Endemol UK opent games divisie

Productiebedrijf Endemol UK gaat zich richten op online gaming. Hiervoor is een speciale divisie in het leven geroepen die games gaat uitgeven, gebaseerd op de eigen televisieseries.

Ook games van derden worden onder de vlag van de nieuwe divisie uitgegeven. “De entertainmentprogramma’s die Endemol exploiteert, trekken al een grote schare fans en zullen naadloos aansluiten bij branded gaming. Het is ons doel om dit uit te bouwen waarbij we nieuwe concepten zullen ontwikkelen voor de online gaming markt”, aldus Jurian Van der Meer, die de divisie gaat aansturen. De games moeten internationaal worden gedistribueerd.

Endemol is voor deze opzet al een samenwerking aangegaan met Electronic Arts, Virgin Games, Betfair en de Britse staatsloterij.

Eerder wist het productiebedrijf in het Verenigd Koninkrijk een pub quiz uit te brengen, gebaseerd op het televisieprogramma Deal or No Deal en werden er gokspellen ontwikkeld, die gestoeld zijn op televisieprogramma’s als Big Brother en The Million Pound Drop. Er is al een bingowebsite die zich ook richt op het Deal or No Deal-pogramma.

Endemol maakte vorig jaar nog bekend de productie te verzorgen van het spel 1 tegen 100 op Xbox Live.

Deel dit bericht

8 Reacties

BR

Geweldig. mooi persbericht. en nu de resultaten;- hoeveel games zijn er al gelanceerd?- hoeveel omzet deden deze games?- hoeveel mensen spelen gratis en hoeveel betaald? Nu weten we allemaal dat Endemol UK lekker geld heeft verdiend aan gambling. niets mis mee, maar dat kan niet zomaar bij andere vestigingen gedaan worden van Endemol.  Dus dan even het succes verhaal van 1 tegen 100 op de Xbox. zijn hier resultaten bekend gemaakt en zo niet, waarom niet? Nogmaals, leuk dit soort stukjes, maar wat extra onderzoek en achtergrond met kritische wijze bekeken, maakt Emerce Online veel leuker… 

Piet Willemse

@BR, met zoveel praatjes zou het je goed staan als je niet zo raar anoniem zou reageren. En deze vragen oprecht zou stellen.

Jannemiek - Emerce

@BR, Ik ben het met je eens dat het meer inzicht geeft als er cijfers zijn. Maar in dit geval heeft de net opgerichte divisie nog geen games uitgegeven. Dat moet nog komen. Maar het is interessant als follow up artikel. Waar ik het niet mee eens ben, is dat dit op zich geen interessant bericht is. Dat Endemol in het Verenigd Koninkrijk een aparte game divisie begint, geeft aan dat ze zich op een voor hun nieuw online speelveld begeven. De moeite van het lezen waar denk ik.

Adri Ulfman

Hartstikke mooi om deze versmelting van broadcasting en interactiviteit te zien. Ben benieuwd of/hoe social-karakteristieken hierin ook nog een plek kunnen krijgen. Succes met de uitrol.

BR

@piet praatjes? het is gewoon een mening die ik heb. maakt het uit wie ik ben? @jannemiek; Endemol UK is allang bezig met games. Nu wordt er een aparte divisie opgezet. Dus er zijn cijfers zoals met 1 tegen 100. Op welke basis hebben zij besloten (lees; cijfers) om deze nieuwe divisie op te richten.

Branco Scherer

@BR:Mbt de 1 vs 100 XBOX game: ivm contractuele afspraken met XBOX kunnen er geen exacte getallen worden genoemd. Ter info kan ik je melden dat:* De game 2 'seizoenen' heeft gelopen (het was real time, dus incl live presentator)* De game was alleen in de eerste 3 maanden al meer dan 3 mln keer gedownload* Het record was meer dan 100.000 simultanious users* Het business model was een combinatie van sponsorships & een premium model (de game was alleen toegankelijk voor XBOX Live Primetime klanten).  Branco SchererEndemol

BR

Twee seizoenen is heel goed. Gaat dit nu ook door?Krijgt Endemol dit ook in andere landen gedaan? Zag Xbox een stijging in "prime time" klanten (subscribers)?  Het aantal keren download zie ik vaker hoog. Uiteindelijk moet er iets betaald worden, danwel verdiend worden. Begrijp dat dit meer uit advertising is gekomen dan betalende klanten, correct? Voor de duidelijkheid hebben we het hier over USA, niet UK qua Xbox toch? Houdt dit in dat UK ook de Xbox 1 tegen 100 gaat uitbrengen? We praten nu over 1 tegen 100 maar welke spellen zijn er en/of komen er? is hier meer over te vertellen evenals de businessmodellen?

Branco Scherer

@BR:De game heeft gedraaid in US, Canada, UK, Duitsland en Frankrijk. De gehele (premium) Primetime service is door XBOX op de schop genomen waardoor er dus ook geen volgend seizoen kan volgen.  Het businessmodel was een combinatie van sponsorships, advertenties, d2c.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond