Deel dit artikel
-

Guardian splitst krant en digitale activiteiten

Guardian Media Group, uitgever van onder meer de kranten The Guardian en Observer, wil de krantenactiviteiten scheiden van de andere activiteiten. Alles buiten de twee kranten en bijbehorende nieuwssites, zal in een aparte tak worden ondergebracht waarna deze activiteiten de komende jaren worden verkocht.

De twee kranten en bijbehorende nieuwswebsites, worden gescheiden van onder meer radiostations, Trader mediagroep en mediagroep EMAP, zo meldt The Sunday Times.

De relatief nieuwe CEO, Andrew Miller, is de drijvende kracht achter de strategieverandering.

De aandacht van het management bij GMG zal hoofdzakelijk naar de kranten en bijbehorende activiteiten gaan. Andere activiteiten krijgen minder aandacht en worden op termijn te kop gezet. Een belangrijk merk van GMG, Auto Trader, heeft een geschatte waarde van 1,5 miljard Britse Pond. GMG is verder onder meer eigenaar van het Amerikaanse paidContent.org.

The Guardian verkocht begin dit jaar in ruim drie maanden nog 120 duizend iPhone-apps voor 3 euro per stuk. Sinds kort is de applicatie niet meer voor een eenmalig bedrag te koop, maar werkt de krant met een abonnementsmodel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond