Deel dit artikel
-

B!Digital: Campagnebudgetten Facebook verviervoudigen

Digitaal marketing- en advertisingbureau B!Digital zag de afgelopen maanden het gemiddelde campagnebudget voor campagnes op Facebook stijgen van 5.000 naar 20.000 euro. “En we zien steeds meer budgetten langskomen van 40.000 tot 50.000 euro”, aldus Stephan Reesink, Marketing Directeur van B!Digital.

B!Digital heeft sinds maart dit jaar met verschillende mediabureaus tientallen campagnes op Facebook geplaatst. Als reseller van Facebook in Nederland weet Reesink te vertellen dat het sociale netwerk een maand geleden 3,1 miljoen actieve Nederlandse gebruikers telde. Nog geen jaar geleden doorbrak Facebook in Nederland de grens van 2 miljoen gebruikers. Van de 3,1 miljoen gebruikers is 11 procent jonger dan 18 jaar en heeft 54 procent van de gebruikers een leeftijd tussen de 18 en 35 jaar. Maar liefst 35 procent van de gebruikers is ouder dan 35. Het aantal mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk verdeeld.

Social advertising is relatief nieuw voor marketeers. Om aan de vraag naar cases en resultaten van Nederlandse Facebook-campagnes tegemoet te komen, heeft B!Digital het platform Yourfacebookmanager gelanceerd. Op Facebook wordt per branche een overzicht gepresenteerd met case studies van internationale campagnes. Op Yourfacebookmanager komen begin december Nederlandse cases te staan. “We tonen, met instemming van onze klant, het budget, de resultaten en de uitingen. Het moet wel kwalitatief zijn en niet slechts een showcase zonder cijfers.” Onder meer adverteerders zoals Samsung, Etos en Nike zullen een case plaatsen.

"Facebook wordt steeds populairder onder Nederlandse adverteerders”, aldus Reesink. B!Digital heeft nu nog het voordeel in Nederland de enige reseller van Facebook te zijn. “Op dit moment is er nog weinig concurrentie, maar dat zal ongetwijfeld veranderen."

Het productportfolio rondom Facebook is ondertussen uitgebreid. Naast een advertentiemanagementsysteem ontwikkelt het bureau ook Facebook-applicaties. Binnenkort wordt de HotSMS Facebook-applicatie gelanceerd, waarmee bezoekers dagelijks vijf gratis gesponsorde sms’jes kunnen versturen. Ook het in app advertising netwerk wordt nog dit jaar geïntroduceerd.

Bron foto: jakecaptive (CC)

Deel dit bericht

1 Reactie

Eric Jordans

In het artikel staat dat begin december case studies worden gepubliceerd. Jammer te constateren dat medio december er nog niets op staat. Practice what you preach. Ook voor organisaties die zich Facebook experts noemen blijkbaar te veel gevraagd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond