Deel dit artikel
-

Endemol USA sluit exclusieve deal met Foursquare

Endemol in de Verenigde Staten gaat de mobiele incheckdienst Foursquare integreren in een nog te ontwikkelen televisieshow. De twee spelers hebben hiervoor een exclusieve overeenkomst getekend.

Dennis Crowly, mede-oprichter van Foursquare hoopt dat de samenwerking met Endemol Foursquare meer bekendheid geeft. Hij laat aan WorldScreen weten uit te kijken naar de integratie van de locatiedienst in een nieuw televisieprogramma. Endemol is onder meer bekend van Big Brother en Deal or No Deal.

De integratie van Foursquare in een televisieprogramma, zou de locatiedienst een goede marketingboost geven. Het bedrijf had 16 maanden nodig om de eerste 100 miljoen check-ins te verwerken. De tweede 100 miljoen kwam significant sneller binnen, een teken van een rappe groei in het gebruik van de dienst.

Foursquare was een van de eerste bedrijven die het verschijnsel ‘mobiel inchecken’ op de kaarten zette. Nu bieden ook grote bedrijven als Yelp en Facebook vergelijkbare diensten. Een Nederlandse kloon hiervan is het nog vrij jonge Feest.je.

Gebruikers van dit soort diensten activeren op hun telefoon een programma en melden met een druk op de knop op welke locatie ze zich bevinden. Die informatie delen ze met vrienden, maar wordt soms ook gebruikt om een spelelement aan de applicatie toe te voegen. MyTown en Gowalla zijn daar voorbeelden van.

Ook in Nederland mogen mobiele internetters graag vertellen waar ze zich bevinden. In juli bleek nog dat Albert Heijn onder de supermarkten het populairst was om in te checken. Andere gelegenheden, zoals boekhandel Selexyz, geven enthousiaste incheckers zelf kleine cadeaus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond