Deel dit artikel
-

Evenveel tijd voor mobiel als voor krant, tijdschrift

De tijd die Amerikaanse consumenten voor het gebruik van hun mobiel uittrekken is hetzelfde als de tijd die ze steken in het lezen van tijdschriften en kranten tezamen.

De tijd die besteed wordt aan mobiele apparaten groeide het afgelopen jaar met 28 procent naar een gemiddelde van 50 minuten per dag. De tijd om een papieren tijdschrift te lezen daarentegen, daalde met 9 procent. De Amerikaanse consument heeft per dag 30 minuten de tijd om een krant te lezen en 20 minuten voor een papieren tijdschrift.

Dat blijkt uit een metaonderzoek van Emarketer. De gemiddelden komen voort uit meerdere studies van verschillende onderzoeksbureaus zoals Gfk, Nielsen en Forrester.

De gemiddelde tijd die een volwassene in de Verenigde Staten op het internet doorbrengt, steeg in 2010 met 6 procent naar 155 minuten per dag. Daarmee wordt de tijd voor een ouderwetse beeldbuis nog niet ingehaald. De Amerikaan zou gemiddeld per dag 264 minuten besteden aan het kijken van televisie. Internetgebruik haalde het tv-gebruik nog niet in, al daalde de laatste het afgelopen jaar wel met 1 procent.

De tijd voor radio kende ook een kleine daling, De 96 minuten per dag die de consument overheeft voor het beluisteren van radio in 2010, is slechts 6 minuten minder dan de 102 minuten die hiervoor werden uitgetrokken in 2008.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond