Deel dit artikel
-

Nieuwe online campagne Pickwick

Pickwick is een online campagne gestart rond Pickwick Ice Tea. Het is voor het eerst dat het bedrijf internetreclame zo grootschalig inzet. De campagne bestaat uit een serie online advertenties en een actiesite die verder gaat waar de tv-commercial juist stopt.

Via de online campagne komt de bezoeker erachter dat de dame uit de TV-commercial (verdwaald op zee op haar luchtbed) haar tocht eindigt op Jamaica. “Dankzij Pickwick Ice Tea blijft zij te allen tijde relaxed”, aldus de bedenkers van de campagne.

De actiesite wordt ondersteund door een online campagne op diverse doelgerichte websites. Aan de campagne is een actie gekoppeld. Deelnemers kunnen hierbij een reis naar Jamaica winnen.

Primaire doel van de online campagne is volgens .bone het creëren van 'product awareness' door in te zoomen op de geschiedenis en achtergrond van Pickwick Ice Tea. De campagne sluit aan bij de centrale boodschap: ‘Je trekt het met Pickwick’.

De campagne is in zijn geheel ontwikkeld door het Utrechtse interactieve reclamebureau .bone, dat tevens verantwoordelijk is voor mediastrategie en –uitvoering. Amercom uit Amersfoort tekent voor de technische realisatie van de actiesite. De campagne loopt in ieder geval tot 6 september. Het is voor het eerst dat Pickwick zo'n grootschalige online campagne doet, aldus de betrokkenen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond