Deel dit artikel
-

Touroperator begint online reisbureau

Touroperator ER-Travelgroup is onder de naam Vaya een nieuw online reisbureau begonnen op de toch al volle internetreismarkt. ER-Travelgroup is de partij die onder meer achter Evenements Reizen en D-Tours zit. Vaya zegt niet op prijs te willen concurreren, het zal zich volgens directeur Ruud de Vroom juist profileren op helderheid en transparantie.

“We hebben voor de naam Vaya gekozen omdat dat meer een merknaam is van anno nu en omdat we denken dat we wat toe te voegen hebben in de online reismarkt,” zegt directeur De Vroom. “We beginnen met vliegreizen maar zullen ons assortiment geleidelijk uitbouwen. Het kan best zo zijn dat we straks ook Vaya zonnebrillen en Vaya zonnecrème.”

Met Vaya bereikt ER-Travelgroup rechtstreeks de consument. Het nieuwe online reisbureau wil in ieder geval niet op prijs gaan concurreren, maar denkt zich wel op andere manieren te kunnen onderscheiden. Daarbij moet gedacht worden aan helderheid en transparantie. “Want daar schort het nogal eens aan op internet,”  aldus De Vroom.

“Ook wij hebben gezien dat de markt is veranderd. En dat er behoefte is aan een nieuw distributiemodel. Ook wij hebben gezien dat veel consumenten liever via internet boeken dan dat ze binnenstappen bij een reisbureau.”

Dat ER-Travelgroup aan de late kant is met Vaya, ontkent De Vroom ten stelligste.  “Ik denk juist niet dat we te laat zijn. De online reisbranche is op dit moment volop in beweging. Er is nog veel werk te doen. Denk alleen al aan de transparantie van de markt. En aan de totaal niet heldere manier waarop veel online reisorganisaties hun tarieven communiceren. Dat zijn juist zaken waarin wij ons willen onderscheiden,” benadrukt de directeur van ER-Travelgroup.

“Ook krijgen we met ons online reisbureau een bepaalde flexibiliteit. We kunnen wanneer wij dat willen heel snel een prijs online verlagen of als dat nodig is verhogen.” Vaya begint met het aanbieden van vliegvakanties, maar spoedig zullen ook autovakanties volgen. “Uiteindelijk willen we met Vaya een nieuw merk neerzetten. Op een gegeven moment zou het ook best zo kunnen zijn dat we vakantie-artikelen gaan aanbieden. Denk aan mode, zonnebrillen en aan baddoeken. Hou het erop dat we naar merchandising kijken.”

Vaya wil zich richten op de doorsnee consument. “Wij gaan onszelf niet neerzetten als discounter. Doen we dat, dan komen we nooit meer van dat imago af. Natuurlijk zijn last minutes en aanbiedingen prima. Ook die zul je bij ons aantreffen, maar alles tegen bodemprijzen weggeven, zul je ons niet zien doen. Als je iets weggeeft voor 190 euro dan moet het ook niet meer dan 190 euro kosten.” De site van Vaya is inmiddels in de lucht. Een deel van het concept en de technische realisatie van de site zijn gedaan door Lost Boys.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bas

Prima move van ER, van harte met het besef dat je als TO Internet moet omhelzen, en dat je dat goed moet doen. De partijen die dat met meeste rendement kunnen doen zijn partijen met eigen voorraadbeheer zoals bv GoGo, slim bekeken van ER. Beter om even te wachten en het goed te doen! 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond