Deel dit artikel
-

Nu.nl experimenteert met streaming video-advertenties

Maandag 4 oktober start Ilse op NU.nl Stream:edge. Dat is de vertoning van online videostreaming aan een brede groep NU.nl bezoekers. Middels deze pilot onderzoeken Mediaedge:cia en ilse media de communicatie-effecten van audio –en videobeelden via internet.

Mediaedge:cia heeft Stream:edge ontwikkeld in het kader van een pan-Europese campagne voor haar cliënt TomTom, leverancier van autonavigatiesystemen. Stream:edge wordt uitgebracht in samenwerking met NU.nl, onderdeel van ilse media.

Het primaire doel van het onderzoek is de bepaling van de toegevoegde waarde van de internetcampagne op de overige campagne-onderdelen die voor TomTom GO worden gevoerd. Daarnaast worden de mogelijke verschillen getraceerd in de impact en effecten van de traditionele banner en de videostreaming. Specifiek wordt daarbij gemeten wat de impact van het gebruik van geluid is.

Annejet Brenninkmeijer, brand manager bij TomTom: “We lanceren momenteel in elf landen de TomTom GO, een alles-in-één autonavigatiesysteem. De inzet van Stream:edge op NU.nl past goed in de campagne, die verder bestaat uit de inzet van radio, print, outdoor en internet. Daarnaast past een innovatief medium als Stream:edge bij een innovatief product als TomTom.”

Met de lancering van Stream:edge,denkt Mediaedge:cia niet alleen nieuwe advertentiemogelijkheden te beiden, maar denkt het ook voor vernieuwing en ontwikkeling binnen het medium internet te staan. 

Deel dit bericht

2 Reacties

Ria Kristelijn

Het gaat me niet om de Tomtom, maar graag zou ik in contact komen met Annejet Brenninkmeijer. Is er iemand die mij daarbij kan helpen?

Bas Hawinkels

Ha Ria, via een dealer zou ik ff vragen waar hun kantoor zit en dan gewoon even bellen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond