Deel dit artikel
-

Axe houdt online speurtocht naar babes

Deo-merk Axe heeft samen met Media Republic een online zoektocht naar een Axe Babe opgezet. De zaak is onder meer via weblogs te volgen. Voor de winnares wacht een fotoreportage in het tijdschrift FHM en een plek in de kalender van Axe.

De campagne wordt gevoerd via www.realaxebabes.nl, dat is ondergebracht bij MSN, waar de pagina ook te vinden is onder 'entertainment'. Vrouwen van 18 tot 25 jaar kunnen zich er aanmelden, waarna een eerste selectieronde wordt gehouden met 24 kandidates. Uit deze groep gaan de zeven vrouwen met de hoogste door naar de tweede ronde. Daarin mogen de kandidates twee weken lang met elkaar strijden om de hoofdprijs. Behalve een fotoreportage in FHM wacht er ook een plek op de Axe Babes-kalender 2005.

De kandidates doen onder meer een zware survival in de Ardennen, werken een dag in de carwash en verzorgen een champagneavond in een club. “Ze belanden keer op keer in onverwachte, soms lastige situaties. Met hun persoonlijke charmes, creativiteit en inventiviteit wordt verwacht dat ze zich daaruit soepel en gracieus kunnen redden”, melden Axe en Media Republic, het bureau dat de campagne ontwierp.

De competitie is ook te volgen in persoonlijke weblogs die de kandidates bijhouden op www.realaxebabes.nl. “Door middel van filmpjes, foto’s en persoonlijke boodschappen kan de kijker de babes de hele dag volgen, zodat een goed en volledig beeld ontstaat. Uiteindelijk bepaalt de bezoeker van de site wie de enige echte Real Axe Babe is”, aldus Axe en Media Republic.

Het is niet de eerste keer dat een competitie online is te volgen, eerder was het onderdeel van Big Brother en Idols. Het stemmen daar gebeurde via het lucratievere sms. Een eerder dit jaar gehouden competitie waar wel online gestemd kon worden was die van Sloggy en Daewoo. Het ondergoedmerk en de autofabrikant lieten op de site Kontest.nl vrouwen een foto van hun achterwerk plaatsen, waarna internetters hun stem konden uitbrengen. De campagne speelde leentjebuur bij de al geruime tijd actieve site Hotornot.com, waar internetters op ingezonden foto's van mensen kunnen stemmen. Vierduizend dames deden mee aan de verkiezing op Kontest.nl en er werd meer dan 3 miljoen keer gestemd, aldus bureau LaMarque dat de campagne bedacht.




Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond