Deel dit artikel
-

Media Republic komt met televisiezender voor mobiel

In de tweede helft van deze maand start Media Republic met een televisiezender voor de mobiele telefoon. Dagelijks maken bekende Nederlanders filmpjes die in eerste instantie gratis via de mobiele telefoon zijn te bekijken. Onder meer Winston Gerschtanowitz en Jort Kelder doen mee.

Bas Verhart, mede-oprichter en directeur van Media Republic, belooft een nieuwe manier van televisiemaken, toegesneden op mobiel kijken. “Het gaat hier niet over het één-op-één overzetten van bestaande televisieprogramma’s naar de mobiele telefoon. Onze programma's bestaan uit veel close-ups, korte uitzendingen die je snel tussendoor kunt bekijken en we bieden een aangepaste manier van presenteren.”

De dagelijkse filmpjes zijn te vinden op een site die (alleen) toegankelijk is via de mobiele telefoon, in een later stadium zal het ook mogelijk worden om de programma's via internet te bekijken. Voor de ‘online televisiezender’ zijn inmiddels vijf bekende Nederlanders ingehuurd. “Ze zullen elk korte filmpjes maken gerelateerd aan dagelijkse belevenissen, maar ook aan de zaken die ze interessant vinden”, zegt Verhart. Iedere televisiemaker neemt een bepaald thema voor zijn rekening, waaronder showbizz, business, fun en gadgets. Welke BN-ers er naast Gerschtanowitz en Kelder meedoen wilde Verhart nog niet zeggen.

Vooralsnog worden de filmpjes gratis aangeboden in streaming media. De kijkers betalen voor het dataverbruik. Verhart zegt dat er gezocht wordt naar adverteerders. Technische details over telefoons en netwerken (iMode, Vodafone Live) wilde  wilde Verhart nog niet geven, volgende week zal Media Republic daar meer mededelingen over doen. Media Republic richt zich op concepten met een sterke nadruk op interactieve communicatie, het bedacht onder meer de sms-soap 'Jong Zuid'.



Deel dit bericht

7 Reacties

Koning Content

This is *so* 2001.

JefJef

hoezo?

Hans

Does Jong zuid ring a bell? Volgens mij ook een revolutionair concept, maar niet echt een hit

Koos Koets

Wat een flut concept, in plaats van nieuw en innovatief te zijn wordt er maar weer eens zure wijn in nieuwe zakken gedaan. NIEMAND zit te wachten op Jort Kelder, of mijnheer Winston. ZEKER niet op een telefoon. Begrijpt dan NIEMAND bij Media Republic dat NIEMAND zit te wachten op hun flut concepten, de enige die er geloof in heeft zijn ze zelf, en Emerce neemt dit soort berichtjes keer op keer over.Laten we nou eens met Emerce afspreken dat ze weer wat over dit bedrijf plaatsen als iets ook daadwerkelijk gebruikt wordt, en niet elke keer vooraf.

Marruk

Het is toch knap dat de heren van mediarepublic toch steeds weer internationaal publiciteit weten te genereren met hun ideetjes. Als ze nou nog echt een degelijk concept neerleggen wordt het nog wat.

ElMariachi

zolang die jongens aan tafel zitten met marketeers die hun eigen marketing bullsh*t geloven zullen ze een slecht concept nog vaker kunnen verkopen. noch Jong Zuid, noch Glamago, noch deze soap zal aanslaan. Simpelweg omdat er geen behoefte is waar een prijs voor betaald zal worden. Bekendheid is niet een garantie voor succes. Bekende nederlanders zijn merken en een soap op je mobiel is reclame voor de bekendheid… niets meer niets minder.  Media Republic bewijst dus het succes van Mobile Marketing voor de BN-er en niet voor de telco of adverteerder. Toch betalen zowel de consumenten als de partners voor deze reclame… als je dat als marketeer niet inziet recycle je alleen je eigen bullsh*t. Noch zo'n voorbeeld is Ruuddewild op Vodafone live… je zou het eens moeten zien… shameful

anoniem

Is hier nu al meer over bekend, of is het niet doorgegaan ?Begreep ook dat eckie een ander concept van ze zou starten in januari maar zie die ook nog niet .volgens mij staan ze sneller in de pers dan live of zie ik dit verkeerd ?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond