Deel dit artikel
-

Starcom overweegt in-game advertising

Starcom, een van de grootste mediabureaus van Nederland, overweegt volgend jaar te beginnen met in-game advertising. “We zitten nu nog in de orienterende fase, maar we verwachten er in 2005 mee te komen,” zegt strategy director Ruud de Langen van Starcom.

Behalve naar 'in-game advertising' kijkt Starcom ook naar vormen van mobiel adverteren, zegt De Langen. “Ja, we kijken ook naar vormen van mobiel adverteren. Starcom is in Amerika al bezig met in-game advertising, maar nog helemaal niet met mobiel. Ik denk dat we voor een mediabureau redelijk revolutionair bezig zijn. De meeste mediabureaus staan nou niet bepaald bekend als vooruitstrevend,” zegt De Langen.

Starcom wil vooral concepten gaan ontwikkelen voor in-game advertising en die aanbieden aan klanten. “Als we zo ver zijn dan zullen we zeker met partijen die al veel verder zijn met in-game advertising gaan praten, zoals Down Under,” vervolgt De Langen. Wanneer Starcom precies gaat beginnen met in-game advertising en mobiel adverteren is nog niet helemaal duidelijk. “Zeker is dat we er in 2005 mee willen beginnen, maar wanneer dat zal zijn is nog niet helemaal duidelijk,” aldus De Langen. 

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!