Deel dit artikel
-

Road Block nieuwe advertentievorm Webads

Webads introduceert een nieuwe advertentievom, de Road Block. Met de Road Block vult één adverteerder alle advertentieposities binnen één pagina op een website. Deze advertentieposities tonen dezelfde boodschap van dezelfde adverteerder en biedt dus volledige exclusiviteit, aldus Webads. De nieuwe vorm van adverteren is over komen waaien uit Amerika.

“De nieuwe advertentievorm staat garant voor maximale zichtbaarheid en hoge brand awareness op internet,” aldus Webads. Het reclamebedrijf zegt al enkele succesvolle Road Block campagnes geplaatst te hebben binnen haar netwerk. Hieruit blijkt dat niet alleen de impact groot is, maar ook de respons significant beter. Met name high traffic sites, zoals bijvoorbeeld Telegraaf.nl en Autoweek, lenen zich goed voor de Road Block. “Op deze manier bouw je in korte tijd een groot bereik op,” meent Webads.

“We zijn continue bezig met het optimaliseren en verbeteren van de advertentieproducten op internet. Hierbij kijken we ook naar andere media. Producten die bijvoorbeeld in de TV branche succesvol zijn, vertalen wij naar een product dat geschikt is voor internet. Techniek speelt hier vaak een belangrijke rol bij,” zegt Tjeerd Kooij van Webads.

Volgens Kooij zijn adverteerders na het verdwijnen van de pop up nog steeds op zoek naar prominente plekken op sites. “Wij denken dat je met de Road Block als adverteerder behoorlijk prominent aanwezig kan zijn op een site.”

Tot nu toe zijn de resultaten volgens Kooij bemoedingend te noemen. “De verkoop van Road Blocks loopt in ieder geval goed, dus kennelijk hebben adverteerders er ook behoefte aan,” aldus Kooij. De directeur van Webads denkt dat zijn bedrijf de eerste in Nederland is die deze nieuwe vorm van adverteren aanbiedt.

Deel dit bericht

6 Reacties

Heinz Manderfeld

Een mooi idee van Webads, maar lang niet nieuw. Op 6 januari van dit jaar heeft ons bureau, in opdracht van Atradius, dit al gedaan op een aantal Nederlandse websites . Op de eerste campagnedag heeft deze adverteerder op http://www.dft.nl en http://www.fd.nl allle beschikbare bannerposities ingekocht met als doel paginadominatie te realiseren. Alle posities op de sites vertoonde de Atradius uitingen. Naast deze campagnes zijn er ongetwijfeld mediaplanners geweest die hetzelfde trucje hebben toegepast. Is er nu dan ineens sprake van een nieuwe vorm van advertising? Tuurlijk niet, het is technisch al jaren mogelijk dit te realiseren en het trucje is al begin van dit jaar dus al door Atradius gebruikt. Oude wijn in nieuwe zakken dus. Toch leuk dat ze bij Webads deze vorm van mediaplanning een naam hebben gegeven…….een roadblok……Alsof ik nog niet genoeg stllsta op de Nederlandse wegen.

Sli

Dacht al, waarom kom ik niet op de website van Webads.Tuurlijk, die was al geblocked….

Rody van Vierssen

Eens met Heinz, is al eerder onder een andere naam toegepast. Tip: standaardbegrippenlijstje door de markt ontwikkelen om één begrip te maken van woorden zoals DHTML, Layer, Screenad etc?..:-).  Wel goed dat het nu gecontroleerd (lees; via admngt systeem) kan worden ingezet. In het verleden was dit bij de meeste partijen alleen mogelijk wanneer je fixed alle positie op de pagina inkocht waardoor er een nodeloze overexposure werd gerealiseerd.

Werner Duimel

Inderdaad niet nieuw; bij Wanadoo is er in juni een homepage makeover uitgevoerd voor Peugeot, waarbij zelfs de Wanadoo kleur Peugeot blauw werd. En ja natuurlijk werden alle commerciele uitingen hiervoor vast ingezet. Maar goed, de naam die WebAds gebruikt, is wel origineel.

Stijn

Gaat dit niet tot overkill leiden? Ik zou er persoonlijk niet vrolijk van worden als ik op één pagina 8 dezelfde advertenties tegen kom (ook al zijn het verschillende formaten). Wat me wel succesvol lijkt is dat de advertenties direct of indirect naar elkaar verwijzen, waardoor een bezoeker zelfs zou willen 'zoeken' naar de volgende advertentie.. maar als ik het artikel zo lees is daar geen sprake van: "Deze advertentieposities tonen dezelfde boodschap van dezelfde adverteerder en biedt dus volledige exclusiviteit, aldus Webads."

ElMariachi

tip voor de adverteerder die een roadblock inzet:zorg dat je boodschap nieuwswaarde heeft (goh, dat wist ik niet) en meerwaarde heeft (goed dat ik dat weet) … roadblock is leuke naam… nu nog de ad-killer die zich block-buster gaat noemen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond