Deel dit artikel
-

SMS kortingsactie bij Maybelline

Maybelline New York komt als eerste in Nederland met een sms kortingsbon-actie. Wie zich aanmeldt, krijgt op vertoon van een sms'je bij Kruidvat een korting van 2 euro korting op een aantal producten van Maybelline NY. De actie loopt tot 12 december 2004.

Wie zich via de nieuwsbrief, via een banner of op de Maybelline NY site aanmeldt krijgt de gratis sms toegestuurd.  Op diverse websites wordt in de banner al om het mobiele telefoonnummer van mensen gevraagd. Als deze hun mobiele nummer invullen, krijgen ze een sms.

Op vertoon van de sms bij het Kruidvat krijgen ze direct 2 euro korting. De korting op vertoon van de SMS mag meer dan één maal worden gebruikt en mag ook worden doorgestuurd, waardoor de actie ook nog een viraal effect heeft.

Maybelline NY werkt voor haar online marketingactiviteiten samen met Clockwork en met HotSMS. De laatste is verantwoordelijk voor de sms-productie. Maybelline NY is onderdeel L'Oreal. Dat expirimenteerde al eerder met een online refundcampagne voor onder meer L'Oreal stylinggel. Ook die campagne werd ontwikkeld door Clockwork.

Deel dit bericht

4 Reacties

jos van der hoek

Dit is toch niet voor het eerst in nederland? Heb wel ns 100 gulden (!) korting gekregen op een Diesel spijkerbroek bij de Bijenkorf met een smsje. Was een jointpromo van diesel en partyscene.nl

Mark de Lange

De claim 'als eerste in Nederland met een sms kortingsbon-actie' is onjuist. Mobile Couponing wordt al veel langer toegepast. Zo heeft Yuca Mobile i.s.m. Wunderman al in 2001 een van de eerste mobiele kortingsacties gerealiseerd voor het kledingmerk ClockHouse van C&A, waarbij toen 450.000 berichten zijn uitgestuurd. Met vriendelijke groet,  Mark de Lange (www.yucamobile.com)

John Muijen

Leuke actie maar Maybelline is zeker niet de eerste die een dergelijke actie initieert. Een jaar of twee geleden was er een zelfde soort actie van een major platenmaatschappij i.s.m. Free Record Shop. Op vertoon van een sms bericht kreeg je korting op de aankoop van de nieuwe single van een artiest waarvan mij de naam is ontschoten.

Koos Koets

@Mark de Lange, yeah sure 450.000 berichten in 2001, dat zou betekenen dat 1 op de 10 nederlanders destijds aan die actie mee hebben gedaan, lijkt me nogal een onzin getal, 4500 zal waarschijnlijk de werkelijkheid meer benaderen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond