Deel dit artikel
-

WPP herpositioneert zoekmachinemarketing-activiteiten

Reclamebureau WPP Group is een wereldwijd netwerk gestart voor wereldwijde zoekmachinemarketing. WPP heeft 47 kantoren wereldwijd, waaronder een in Nederland. Het netwerk voor zoekamchinemarketing heet mSearch. Het heeft al enkele grote klanten waaronder IBM, Ford en Sony.

mSearch valt onder het al bestaande netwerk mOne van WPP Group en komt voort uit de herspositionering van AdvancePositions.com. Richard Collins, tot voor kort topman van mOne wordt de baas van mSearch. Mike Chowney die AdvancePositions onder zijn hoede had, gaat de internationale activiteiten leiden van mSearch.

“AdvancePositions was een typisch dotcom-merk en we hadden het gevoel dat die naam niet langer de lading dekte. In de afgelopen maanden hebben we verdere consolidatie en globalisering gezien op het gebied van zoekmachinemarketing. Daarom werd het tijd om mSearch te positioneren als een van de partijen die de leiding neemt op het gebied van zoekmachinemarketing , aldus Collins tegenover Revolution Magazine.

Het is de bedoeling dat mSearch diensten als pay-per-click adverteren en het bieden op trefwoorden voor betaalde zoekresultaten gaat aanbieden, maar bijvoorbeeld ook zoekmachine-optimalisatie (hoe word ik als bedrijf gevonden in een zoekmachine). WPP gaat er in zijn strategie vanuit dat zoekmachinemarketing de motor wordt/is achter het opvoeren van online sales.

In november vorig jaar kaapte WPP-dochter Mindshare nog het Europese Unilever-account voor de neus van concurrenten als Initiative en Aegis weg. Het account vertegenwoordigt een waarde van 1 miljard euro.

Deel dit bericht

1 Reactie

Johan schipper

Sterk, aangezien hun bedrijven slecht op internet te vinden zijn. Check Google maar 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond