Deel dit artikel
-

Campagne .bone rondom Pickwick Afternoon Spirit

Om Pickwick Afternoon Spirit op een interactieve en entertainende manier onder de aandacht te brengen, ontwikkelden Framfab en .bone een game en on-line reclamecampagne als onderdeel van de multi media campagne rondom de kruidenthee-soort.

De game borduurt voort op het thema uit de tv-commercial (ontwikkeld door FHV/BBDO), waarin uitgebluste studenten centraal staan. De game die Opfrisser heet, daagt bezoekers uit om de studenten scherp te houden door ze continue van voldoende Pickwick Afternoon Spirit te voorzien.

Het komt erop neer dat je met behulp van de muis ze van een nieuwe kop thee moet voorzien. Lukt dat niet en mors je dan haal je geen punten. Met het spel vallen prijzen te winnen waaronder een thee(zit)zak en een theeshirt en het spel kan worden doorgestuurd. Het ‘send a friend’-principe zorgt verder voor een viraal effect.

De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Framfab en .bone. Het oorspronkelijke gameconcept en de online campagne zijn ontwikkeld door .bone en FHV/BBDO. Framfab verzorgde de techniek en de vormgeving van de flash game en implementeerde het spel in de onlangs door Framfab gelanceerde vernieuwde Pickwick website.

De eerste resultaten van de campagne zijn volgens de makers veelbelovend. Sinds de start, begin januari, is het gemiddelde aantal bezoekers per dag op Pickwick.nl met ruim 270 procent gestegen. De campagne loopt nog tot 6 maart 2005.

.bone verzorgde eerder voor Pickwick al de campagne ‘Je trekt het met Pickwick’. Daarmee was toen een reis naar Jamaica te winnen. Amercom tekende toen voor de technische realisatie van de site. Het was tot dan toe de grootste online campagne voor Pickwick ooit. Ook die campagne ging verder waar de tv-commercial ophield.

Deel dit bericht

3 Reacties

jorn

Erg orgineel en mooi uitgewerkt. De uitingen trokken ook meteen mijn aandacht en het mechanisme zit goed in elkaar. Ben benieuwd of "follow-ups" van TV-commercials op Internet steeds populairder gaan worden. Wat mij betreft een uitstekende mogelijkheid om de veel besproken integratie eens optimaal te gaan benutten.

ElMariachi

beetje magertjes die game ….de hele virale ondersteuning is ook niets nieuws aan.groot nieuws voor DE maar voor mij weinig interessant…als aanvulling op de campagne wel logisch maar niet bijster creatief…

Buzz

Hier sluit ik me bij aan. Corporate info slijten door er een slap spel tussen te plaatsen is niet meer van deze tijd. De reclame is leuk maar niet bijster origineel. Zeker niet leuk genoeg om op de webpagina nog eens aan te halen in een poll. Maar behalve deze twee elementen is er eigenlijk maar weinig inhoud die je een indruk geeft van het product. Ik krijg de indruk dat deze online campagne meer voor de directie Pickwick gemaakt is dan voor potentiele thee-leuten. Wat mij betreft een onvoldoende voor zowel concept als uitvoering. Jammer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond