Deel dit artikel
-

Virale game Megajobs 100.000 keer gedownload

Om voor meer naamsbekendheid te zorgen, lanceerde Megajobs eind vorige week het computerspel 'Gooi je collega van het dak af'. De hoofdpersoon in het spel is de pesterijen door zijn collega meer dan zat en besluit definitief van deze collega af te willen door deze van het dak af te gooien. Het spel dat werd ontwikkeld door het Baarnse Yellow Minds is volgens Magajobs zo populair dat het binnen een week al 100.000 keer gedownload is.

“Megajobs zocht naar een ludieke manier om zichzelf onder de aandacht van de Nederlandse werknemer te brengen. Met het aantrekken van de economie, blijken weer meer mensen een  volgende loopbaanstap te overwegen en hoe kunnen we mensen weer op andere posities zien te krijgen,” zo redeneerde men bij Megajobs

Het Baarnse bedrijf YellowMind kreeg daarom de opdracht om van Megajobs een gevestigder merknaam te maken. Het stelde voor hiertoe virale marketing te gebruiken, een methode waarbij mensen geprikkeld worden om een boodschap aan vele anderen door te zenden in ruil voor cadeaus en een aparte ervaring.

Dat Megajobs de deelnemers aan het spel ook prijzen (waaronder een iPod Shuffle en een iPod Mini) in het vooruitzicht stelt, verklaart volgens de makers ook waarom het spel, op twee verschillende punten gestart, zo vaak werd doorgezonden en inmiddels werd gespeeld door meer dan 100.000 mensen.

Het spel werd volgens directeur Arjan van ’t Hof van Megajobs, die overdonderd zegt te zijn door het succes van de game, donderdag voor het eerst verspreid onder een select groepje ‘vrienden’ van Megajobs. Daarbij ging het om een groep van 30 man. “Binnen een paar uur zaten we, nadat het onder nog eens 150 mensen verspreid was, al op 400 downloads. En dat in een paar uur tijd” Volgens van ’t Hof was dat nog maar het begin, want hierop werd besloten het spel ook te verspreiden via partner Wannajobs (een samenwerkingsverband tussen Megajobs en Wannahaves).

“Toen zijn we helemaal x-keer over de kop gegaan en uitgekomen op 100.000 downloads.” Megajobs is van plan het spel zeker nog twee maanden te laten spelen. Wie het spel speelt en zijn topscore wil verhogen, kan een herkansing krijgen. Maar dan moet het spel wel volgens het zogeheten ‘send to a friend’-principe eerst worden doorgezonden aan vijf tot zes anderen die het spel ook daadwerkelijk moeten spelen. Doen ze dat, dan mag er door de speler een nieuwe poging worden gedaan om een collega van het ‘dak te gooien’.

Met de inzet van de zogenaamde ’branded viral’ zegt Megajobs zijn reputatie van vernieuwer in de vacaturemarkt te willen bevestigen. Megajobs gaat nu verder kijken in hoeverre virale marketing vaker ingezet kan worden om Nederlandse werknemers vaker de weg te wijzen naar de site van Megajobs.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond