Deel dit artikel
-

Q-go ziet omzet met 50 procent toenemen

Het Amsterdamse Q-go, leverancier van software waarmee mensen op websites vragen kunnen stellen in hun eigen woorden, heeft vorig jaar 50 procent meer omzet behaald. De omzet over 2004 bedraagt 2,1 miljoen euro (was 1,3 miljoen euro in 2003). Behalve aan Nederlandse opdrachtgevers was de omzetgroei ook aan buitenlandse bedrijven zoals Deutsche Post en het Spaanse La Caixa te danken was.

Q-go ging van start in 1999 en richt zich op interactieve marketing en software voor ’self service’. Bedrijven die gebruik maken van deze software kunnen klanten op hun website vragen laten stellen in hun eigen woorden, waarmee deze bedrijven kunnen besparen op kosten voor het callcentre. Bovendien kunnen deze bedrijven de informatie daarover ook gebruiken om de dienstverlening en marketing te verbeteren.

“In 2004 is gebleken dat Q-go in staat is om ook grote buitenlandse klanten aan te trekken, als Deutsche Post, Deutsche Telecom en DHL Duitsland. Momenteel beantwoorden we voor onze klanten, in Nederland en daarbuiten, bijna twee miljoen vragen per maand. Dit aantal stijgt elke maand verder door,” zo stelt directeur Marcel Smit van Q-go.

Ook voor 2005 zegt Q-go een sterke groei te verwachten, zowel in nieuwe branches als in nieuwe geografische markten. Om verdere groei te kunnen realiseren, heeft Q-go sinds begin dit jaar acht nieuwe medewerkers aangetrokken en verwacht het bedrijf op korte termijn nog vijf nieuwe medewerkers aan te kunnen nemen.

Q-go heeft kantoren in Amsterdam, München en Barcelona. Vanuit deze vestigingen werkt het onder meer voor TPG Post, Postbank, Rabobank Nederland, OHRA Verzekeringen, Deutsche Telekom, La Caixa, Caja Madrid en Telefonica. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond