Deel dit artikel
-

Google slokt webanalytics-bedrijfje op

Google heeft voor een onbekend bedrag Urchin gekocht, een bedrijf dat gespecialiseerd is in webanalytics. Urchin wordt onder meer gebruikt om de effectiviteit van reclamecampagnes te meten en past wat dat betreft goed bij Google Adwords.

Bedrijven als Procter & Gamble, televisiestation NBC en British Petroleum (BP) maken gebruik van de de meetsoftware van Urchin. Daarnaast wordt de meetsoftware ook gebruikt door Amerikaanse universiteiten en door organisaties als de Nasa en de VN.

Urchin-software is niet goedkoop. Het aanschaffen van een pakket meetsoftware van Urchin begint bij 895 dollar en kan oplopen tot enkele duizenden dollars. Het webanalytics-bedrijf is actief in dezelfde markt als WebSideStory, Nedstat en Webtrends.

De laatste wordt trouwens verzelfstandigd. Moederbedrijf NetIQ verkoopt Webtrends aan het management en aan private equity-bedrijf Francisco partners voor een bedrag van 94 miljoen dollar. Door de pas verworven zelfstandigheid hoopt Webtrends voortaan sneller te kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond