Deel dit artikel
-

Tridion en NIMA zetten marketingplatform op

Tridion heeft een Europese portal opgezet over de inzet van technologie binnen marketing. Het bedrijf voor content management software is hiervoor een samenwerking gestart met marketingorganisatie NIMA. Tridion gebruikt het platform ook om de eigen producten onder de aandacht te brengen.

Onder de naam Sharing Ambitions is het project van start gegaan, met lokale sites voor Nederland, Duitsland en Engeland. Doel is om in ieder land met plaatselijke marketingorganisaties samen te werken, namen zijn nog niet bekend, behalve die van NIMA , dat in Nederland participeert. Verder is ook het Tijdschrift voor Marketing betrokken bij het Nederlandse initatief.

Sharing Ambitions wil marketeers helpen met het inzetten van technologie, zo is er op de site een 'Ambition Scan' te vinden die inzicht geeft in hoe dit het beste gedaan kan worden. Ook zijn er interviews te vinden met marketeers, die vertellen over hun ervaringen met technologie, en wordt er een forum opgezet. "Naast het online medium zullen de partners ook seminars, workshops en ronde-tafelbijeenkomsten organiseren op het gebied van marketing, branding en communicatie, steeds in combinatie met de inzet van technologie", laat Tridion weten. Verder komt er een nieuwsbrief die deels gevuld wordt met artikelen uit Tijdschrift voor Marketing.

Via het platform krijgt Tridion inzicht in mogelijke toekomstige klanten voor zijn software, onder het kopje 'ontdek de verborgen content' prijst het bedrijf de eigen software aan als hulpmiddel bij marketing. Tridion zegt dat de gegevens uit de 'Ambition Scan' worden geanalyseerd, maar dat dit anoniem gebeurt en de gegevens worden gedeeld met de bezoekers van de site. "(…) zodat er na verloop van tijd een schat aan informatie beschikbaar komt voor marketingmanagers. Bijvoorbeeld de belangrijkste huidige issues binnen een branche", aldus Goswijn Thijssen, corporate marketing director van Tridion.

De inzet van technologie in marketing (ook wel 'e-marketing' genoemd) neemt "een hoge vlucht", zegt Petra Claessen, directeur van het NIMA. "Maar hoe valt dit in te passen in de traditionele marketingmix en hoe kunnen marketeers gebruikmaken van elkaars kennis en ervaring op dit terrein? Sharing Ambitions biedt hiervoor een goede ingang en we verwachten ook veel synergie van de kruisbestuiving met marketeers uit andere landen."

Deel dit bericht

1 Reactie

peter overdijk

Nou, lijkt wel of NIMA en Trdion ook wakker zijn geworden….gaat idt om promotie van hun eigen opleidingen en producten of om inhoudelijke kennis? Riekt naar commcerieel eigenbelang, want anders het men net zo goed lid kunnen worden van het IAB, die doen al 5 jaar hetgeen zou nu opeens willen gaan opzetten…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond