Deel dit artikel
-

Heineken en Qi grote winnaars SpinAwards

Heineken en zijn online reclamebureau Qi zijn de grote winnaars van de SpinAwards, de prijs voor meest creatieve online reclame in Nederland. Ze werden tweemaal met goud en zilver bekroond, bovendien werd Heineken door het publiek verkozen tot beste online adverteerder.

De uitreiking van de online reclameprijs was donderdagavond, in INIT in Amsterdam. Het totaal aantal uitgereikte SpinAwards lag gelijk met vorig jaar, ook toen werden er vier inzendingen met goud bekroond en acht met zilver. Evenals vorig jaar werd er geen Gouden SpinAward vergeven in de categorie ‘Beste crossmedia campagne’, verder ontbrak goud bij ‘Beste mobiele concept’ en werd de ‘Innovatieprijs’ niet uitgekeerd.

In totaal zijn er 242 campagnes ingezonden voor de SpinAwards dit jaar. Vorig jaar lag dat op 177. Na de eerste juryronde bleek Heineken met zes nominaties koploper te zijn. Bij de bureaus gingen de meeste nominaties naar Qi, dat evenals vorig jaar vijfmaal op de ‘shortlist’ belandde. Media Republic kreeg drie nominaties en uiteindelijk eenmaal zilver en Proximity kreeg twee nominaties, waarvan een werd verzilverd.

Via de site van de SpinAwards was het voor het publiek ook mogelijk om te stemmen voor de ‘Beste online adverteerder’. Het was Heineken die van de lijst met genomineerden de meeste stemmen kreeg. Vorig jaar ging Unilever met de publieksprijs voor ‘Beste online adverteerder’ aan de haal. De publieksprijs voor ‘Beste website’ ging dit jaar naar VARA’s Kassa.

Bekroningen:

Beste banner
Goud
Iedereen is een Auto Trader (Auto Trader, .bone)

Beste website concept
Goud
Beukenlaan35 (Tina/Sanoma Uitgevers, Pixelpixies)

Zilver
Buutvrij For Life (Buutvrij For Life, Rhinofly)

Surfbijbel.nl (Nederlands Bijbelgenootschap, Henk Dokter Creative Associates)

Beste mobiele concept
Zilver
Nametones (Heineken Nederland BV, Qi)

2GOTV, Nederlands eerste mobiele tv-zender (Vodafone, Media Republic)

Beste vrije interactieve concept
Goud
Olaf & Otto (Heineken Nederland BV, Qi )

Beste Crossmedia campagne
Zilver
AnderZorg Ziekenfonds (AnderZorg (Menzis), La Comunidad)

CV – Vingers in de lucht (Stichting Consument & Veiligheid, TBWA Interaction Company)

Beste totale online campagne
Goud
Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver
BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)

Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)

Publieksprijs beste website
Kassa (VARA/Quantic)

Publieksprijs beste online adverteerder
Heineken

Innovatieprijs
Geen bekroning in deze categorie

Deel dit bericht

1 Reactie

erik

Hm..Ik had toch verwacht dat de interactieve etalage van Heineken wel in de prijzen zou vallen, of tenminste de Innovatieprijs zou krijgen. Ik ben niet bij de presentaties geweest(helaas) dus misschien lag het daaraan. Ik heb de etalage in de leidsestraat gezien en vond het een zeer innovatief ding. Heb zoiets nog niet eerder gezien. Er zijn wel wat makelaars en schoenenwinkels die een scherm met knoppen achter het raam hebben, maar dat werkt bij lange na niet zo goed.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond