Deel dit artikel
-

Leaseplan komt met e-mail en sms-alerts voor apk’s

LeasePlan komt met een gratis dienst die automobilisten per e-mail en sms op de hoogte houdt van bijvoorbeeld naderende onderhoudsbeurten en apk's. De dienst heet driveralerts en is sinds deze week beschikbaar voor iedereen die een wagen least van LeasePlan.

Behalve over servicebeurten of een keuring, informeert driverAlerts automobilisten ook over de fiscale waarde van hun auto en kunnen zij als ze dat willen allerlei serviceberichten ontvangen over bijvoorbeeld het wisselen van winterbanden en kunnen ze online of via sms een Air Miles-updates opvragen.

Op een speciale webpagina, te weten http://www.driveralerts.nl/, kunnen bestuurders in een persoonlijk profiel aangeven welke berichten ze willen ontvangen en via welk medium.

De driveralerts worden automatisch gegenereerd door de database met -onder andere- onderhouds- en apk-gegevens te koppelen aan een applicatie die e-mails en sms-berichten verstuurt. Het concept van de driveralerts werd ontwikkeld door Lectric-dochter Yourzine.

Deel dit bericht

11 Reacties

Suzanne Meijer

de Etos Superbaby Nieuwsbrief wordt al meer dan 2 jaar via een dergelijke e-mail service verstuurd. Periodieke Informatie gerelateerd aan de leeftijd van het kind.

willem

via de site van kwitfit kun je je ook op de hoogte laten stellen als je auto weer gekeurd moet worden. Kost niets.

Martijn Groeneweg

Kwik-Fit heeft al bijna een jaar een dergelijke e-mail alert service. Deze is ook gratis en beschikbaar voor alle automobilisten. Lijkt me bovendien bij de Kwik-Fit doelgroep een stuk relevanter dan bij de Leaseplan klanten. Een auto hoeft immers de eerste 3 jaar niet APK gekeurd te worden.

Jan Vasen

Martijn, deze tool van Leaseplan gaat wel wat verder dan de kwik fit oplossing, bekijk hem eens goed

ubbo

Birdman

In feite een overbodige dienst: RDW stuurt de voertuigeigenaar toch al een brief dat de APK verlengd dient te worden. Als deze bij de leasmij terechtkomt kan zij deze doorsturen naar de bestuurder. Daarnaast beschikt LeasePlan toch allang over gegevens zoals APK datum? Ik vermoed echter dat LeasePlan graag haar database wil verrijken met e-mail adressen en mobiele telefoonnummers, die zij ten gelde kunnen maken. Of heb ik het mis? //martin

Jan Willem

Dit is een goed initiatief. Het gaat erom of dit value-added is voor de Leasplan klant, niet of iemand dit al een keer eerder heeft gedaan. Klasse Yourzine en klasse LeasePlan, dit is een goede service voor de klant.

Robin Schoonderwoerd

Geen ‘rocketscience’, maar wel handig voor de berijders. Belangrijker zal zijn; het verzamelen van de interesse/gegevens van de berijders. Deze kunnen door Leaseplan gebruikt worden om de berijders (eindgebruiker) een nog betere service aan te bieden.  “Wordt de informatietechnologie eindelijk eens ingezet om de eindgebruiker een beter product te bieden, althans dat moet nog blijken”

Marc Zevenberg

Dit is gewoon een goede product markt combinatie die de lease rijder als een service zal ervaren. Product-markt combinatie klopt gewoon goed: een abc'tje.Daarnaast kan Leaseplan nu ook direct en waarschijnlijk goedkoper contact maken met de individuele rijder en niet met de fleet manager (degene die de inkoop van lease auto's doet bij bedrijven.)Samengevat: een goede move om met je eindklant in contact te komen. Inderdaad geen rocket sience maar wel een oplossing die geld oplevert in plaats van alleen geld kost.

mark

Zo kan je zien hoe het gaat in een groot bedrijf, LeasePlan (!) leverde exact dezelfde dienst al vanaf 2000 in het door ons geleverde maar onder hun eigen label gevoerde K7000 kilometerregistratie programma. Naast kilometerregistreren via voice recognition konden leaserijders allerts zetten op allerlei relevant zaken als APK, grote beurt en verlopen van je rijbewijs etc.. 5 jaar later lanceert hetzelfde bedrijf het opnieuw alsof het nieuw is –> de geschiedenis herhaalt zich soms wel erg snel!

roger

Mark, had jij 5 jaar geleden dan als SMS. Kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit wat kinnesinne en jaloezie is…Daarnaast: bestaande klanten houden is regel nr 1 in business doen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond