Deel dit artikel
-

Bill (SNS) trekt boetekleed aan

Bill (het betaalsysteem via messenger dat speciaal is gericht op jongeren van SNS Bank) heeft het boetekleed aangetrokken. Toen het betaalsysteem geintroduceerd werd, stuurde SNS iedereen die zich had aangemeld per ongeluk een cc met alle e-mail adressen erin. Om dat goed te maken, krijgen de gedupeerden nu een tegoedbon van 50 euro bij de Free Record Shop. De gedupeerden lijken er vooralsnog genoegen mee te nemen.

“De introductie van Bill, waarbij uw e-mailadres openbaar is gemaakt, heeft tot veel ongenoegen geleid. Meerdere mensen hebben dit SNS Bank te kennen gegeven. Het per abuis openbaar maken van de e-mailadressen heeft voor nogal wat overlast gezorgd, waaronder zorgen met betrekking tot spam en virussen. Wij vinden het gebeurde en de overlast voor iedereen meer dan erg. Helaas kunnen we hetgeen is gebeurd niet meer terugdraaien,” zo schrijft SNS Bank aan de gedupeerden.

“Naast onze oprechte excuses willen we graag een ’gebaar’ naar u maken. We hebben daarvoor contact gezocht met een aantal mensen dat geklaagd heeft en hen om suggesties gevraagd. Bij de suggesties voor een vorm van compensatie kwam regelmatig het voorstel van een cadeaubon terug. Die suggestie hebben wij overgenomen,” aldus SNS Bank.

Daarom is aan iedereen die gedupeerd is een digitale cadeaubon van 50 euro verstuurd, die te besteden is bij de webshop van Free Record Shop. In de mail treffen ze een bonnummer en een unieke activeringscode aan waarmee online bij Free Record Shop iets gekocht kan worden. Bovendien laat SNS Bank weten dat het waar juridisch mogelijk actie zal ondernemen tegen derden die misbruik maken van de mailadressen als gevolg van de introductie van Bill.

De gedupeerden lijken vooralsnog genoegen te nemen met de door SNS Bank aangedragen oplossing. “De oplossing die Bill gekozen heeft vind ik zeker getuigen van oprechtheid. Ik had niet gerekend op zo`n oplossing, en zou ook nooit om zo`n groot gebaar gevraagd hebben. Een erg mooi gebaar,” aldus Mark Laagland, een van de gedupeerden die opriep tot actie jegens SNS Bank. “Ik ben dus zeer tevreden en heb mijn vertrouwen in SNS voor 75 procent herwonnen, zullen we maar zeggen. De laatste 25 procent zullen ze moeten verdienen in plaats van kopen,” zo stelt hij.

Deel dit bericht

10 Reacties

willem

Vooropgesteld dat ik me niet laat afkopen vind ik toch dat de SNS bank hier een goed signaal mee heeft afgegeven. Ze hebben heel duidelijk laten merken dat ze iets willen doen om de fout recht te zetten. Wat niet in het artikel terugkomt maar wel in de mail van de SNS-bank is dat ze aangeven dat ze iedereen die de adressen inzet zo hard mogelijk gerechtelijk aan zullen pakken om dus ook daadwerkelijk iets aan het probleem te doen buiten de tegemoetkoming om.

ElMariachi

goh… de SNS bank lanceert een nieuwe dienst en op dag 1 valt er een email-probleem uit de lucht.niet dat je met alleen een emailadres veel kunt… wellicht een beetje spammen maar meer ook niet. nee, wat opvallender is is dat dit een onwaarschijnlijk stomme fout is. Zo een waar je een Dilbert cartoon van kent. Zit er dan daadwerkelijk iemand op een verkeerde knop te drukken daar bij SNS of heeft er een email-beheerder de verkeerde instellingen gebruikt? al met al wel schappelijk om 50,- te geven om van de schrik te bekomen, maar wat is 50,- nu voor een bank? 

Karel

Om hoeveel mensen gaat het hier eigenlijk?

Erwin Vroom

Tsjonge, 'gedupeerden'. Een erg groot woord voor een klein foutje. Het lijken wel Amerikaanse toestanden.

Johan

Bijzonder om een cadeaubon weg te geven als je een betaalsysteem bent. Waarom geen 50 euro op ieders bill account gestort zodat je eigen gebruik van de grond komt?

Daniel

Tjongejonge, 'ElMariachi' wat zuur weer… Het is inderdaad maar een stommigheid. En waarschijnlijk een menselijke, die dingen gebeuren. Dat weet iedereen die maar iets te maken heeft met e-Marketing. It happens.  En dan is het meer dan ruiterlijk van de SNS bank om deze vergoeding te geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een groot bedrag vind!

Roel

Het is een grote blunder als je zo'n dienst, dat veiliger dan veilig moet zijn, aankondigt met een mailtje waaruit blijkt dat er niet zorgvuldig gehandeld wordt, Daniel. Al is het alleen vanwege de negatieve publiciteit. Dit positieve gebaar is mooi, maar zorgt er ook voor dat de fout weer in het nieuws komt. Handig? Ik weet niet…

Maurice

In reactie op Daniel: Als je écht aan Email-marketing doet beschik je over een goed systeem [ of externe partij] die dit soort ongelofelijke blunders voorkomt. Dit is gewoon beun-werk. Vanuit de eigen mailbox snel een mailtje opstellen.  En Erwin: ja, het is een klein foutje, maar de kans is groot dat deze email-adressen nu bedolven worden onder de spam. Niet fijn dat SNS zijn klanten bijna verplicht om een nieuw emailadres aan te maken.

Sebastiaan

In reactie op de vraag om hoeveel mensen het ging: ik zat in een lijst met 1120 anderen….Ik vind het een nette oplossing!

Koen

in reactie op iedereen. Ik stond zelf in deze lijst, maar kan nou niet zeggen dat ik me gedupeerd voelde. Ik denk dat de meeste mensen uit de lijst zo dachten. Slechts handjevol mensen waren echt boos….waarvoor dank :)) Ik was dan ook stomverbaasd toen ik las dat iedereen een 50 euro bon kreeg. Geeft weer dat deze actie ´per ongeluk´ is gebeurd , en dan vind ik ook dat je dan verder niet zo moet zeuren. Also jij nooit een fout maakt…Tweede kans en vergeven en vergeten is vaak ver te zoeken bij mensen….behalve als het jezelf gebeurt… twee woorden die dit naar mijn mening goed omschrijven ´ongelukkige actie´. ik heb inmiddels 3 dvds van Hans Teeuwen besteld, Bedankt SNS en maak je maar geen zorgen om Spam, mijn mailbox liep daar toch al van over. fijn weekend iedereen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond