Deel dit artikel
-

NYT.com: “met alleen advertenties kom je er niet”

De New York Times gaat mensen laten betalen voor het raadplegen van het archief en voor het lezen van columns. Het idee dat je een site kan exploiteren met enkel advertenties wordt daarmee verlaten. Er is meer nodig dan dat, denken ze bij de New York Times.

Wie de nieuwe dienst en het archief van de New York Times tot 1980 wil raadplegen, betaalt jaarlijks bijna vijftig dollar. Ook moet er voortaan worden betaald voor het lezen van columns in de krant. De nieuwe betaaldienst van de New York Times heet TimesSelect en is beschikbaar vanaf september.

Met de nieuwe dienst krijgen abonnees ook exclusieve toegang tot multimedia-features zoals podcasts, kunnen ze eerder artikelen uit het vastgoed-katern lezen, uit de New York Times Magazine, de reissectie en het kunstkatern dat op zondag verschijnt.

Hoewel de New York Times wel een registratiesysteem heeft, is de content op de site altijd volledig gratis geweest. “Een groot deel van de content van de New York Times zal dat ook blijven, dat deel zullen we financieren met de snelgroeinde inkomsten uit advertenties” zegt een woordvoerder namens The New York Times. Een krant waarbij wel volledig betaalde toegang geldt, is de Wall Street Journal. Daar betalen abonnees 79 dollar per jaar voor een digitaal abonnement.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond