Deel dit artikel
-

CU2 in nieuw, deels betaald jasje

Jongerensite CU2 is voor het eerst in haar vijfjarig bestaan volledig vernieuwd. Binnenkort volgt ook een betaalde versie van CU2. Dat is CU2+. Sinds CU2 is overgenomen door Ilse lijkt de boel in een stroomversnelling te zijn gekomen. Dat wordt bevestigd door Chris de Waard van CU2: “We merken dat er binnen Ilse veel meer kan.”

“Na ruim vijf jaar hebben we afgerekend met het oude vertrouwde zwart en oranje. Ook ons logo is vernieuwd, maar het oogje is gebleven. Terwijl CU2 op het eerste gezicht niet veel veranderde, hebben we achter de schermen hard gewerkt aan allerlei nieuwe dingen voor de grootste profielensite van Nederland,” aldus CU2 tegenover de gebruikers. 

Momenteel zegt CU2 druk bezig te zijn met het testen van het zogenaamde CU2Plus account. Daarmee verwacht CU2 over twee weken live te kunnen gaan. Met CU2Plus krijgen gebruikers een aantal extra's die gewone CU2-ers niet hebben. Zo kunnen er niet 1 maar 100 foto’s ge-upload worden en krijgt de gebruiker een thumbnail (klein fotootje van zichzelf) voor de naam op alle plekken waar hun profielnaam voorkomt.

Volgens directeur Chris de Waard wil CU2 ongeveer 1 euro in de maand gaan rekenen voor de extra functionaliteit. In maart vorig jaar zei De Waard al tegen Emerce dat  er plannen waren voor betaalde diensten binnen CU2. Ook zei de directeur toen dat er plannen waren voor een systeem met credits.

“Als we CU2+ hebben geintroduceerd willen we ook credits gaan introduceren. Daar zou je dan bijvoorbeeld een ringtone mee kunnen kopen. Nu moet dat nog per sms, maar het probleem daarvan is dat de afdraagkosten heel hoog zijn. Dat zou je met credits kunnen oplossen.” 

Verder wordt volgens De Waard binnen CU2 hard nagedacht over nieuwe diensten. “We denken eraan om mensen bijvoorbeeld hun top 10 met favoriete liedjes samen te laten stellen. Wie dan op een van de liedjes klikt, zou bij Download.nl, dat ook van Ilse is, terechtkomen. Dat soort zaken zijn heel logisch. Er zullen dit jaar in ieder geval nog heel veel uitbreidingen aankomen,” aldus De Waard.

CU2 werd eerder dit jaar voor een deel verkocht aan Ilse. Volgens De Waard is dat een goede stap geweest. “We leren gewoon heel veel binnen een bedrijf als Ilse en krijgen de juiste ondersteuning. Ook technisch gezien.” 

Deel dit bericht

13 Reacties

Pieter

Mooie stroomversnelling van Ilse. Iedereen die nu nog zijn gegevens wil wijzigen, moet zich eerst inschrijven op een reclame-nieuwsbrief van Mailpepper. En wel eentje waarvan de annuleringsoptie – surprise surprise – niet blijkt te werken. CU2 verspeelt al credits voordat ze uberhaupt uitgegeven zijn.

Chris de Waard

Dat klopt niet hoor. Er is geen enkele verplichting om je waar dan ook voor in te schrijven als je je op CU2 aanmeldt. Wel zijn er periodiek reclamecampagnes, waaronder die van Mailpepper. Hiervoor kan je je vrijwillig opgeven. Het heeft geen enkele concequentie voor het gebruik van CU2 als je dat niet doet. Je opmerking over het afmelden is nieuw voor me, maar mogelijk heeft het te maken met een popuo-killer, waardoor een afmeld-pagina niet wordt getoond.

Jens

Gefeliciteerd Chris, Je moet maar zo denken. Om credit(s) te verspelen moet je ze wel eerst hebben opgebouwd! 🙂 Good for You! En Pop-Up-Killers zijn vaak behoorlijke overkill! Rabobank internetbankieren werkt met de meeste pop-up-killers niet eens. Is toch een site van een bank met triple A status.

Bobbie

Toch knap. om anno 2005 een site te bouwen die nauwelijks werkt met Firefox.

Jos Berends

Die Chris, hij doet net alsof die koppelingen met bijvoorbeeld download.nl logisch zijn en die ideeën van hem komen, sinds de overname heeft hij gewoon weinig meer te zeggen en bepaald ILSE wat er gaat gebeuren.

Hans

Die periodieke reclamecampagnes van Mailpepper zijn nogal misleidend.Als ik in wil loggen op mijn profiel, dan krijg ik een schermpje met een stuk tekst.De enige mogelijkheid is OK of Cancel klikken. Ik denk dat de meeste mensen, in al hun onwetendheid, gewoon op OK klikken en dus op slinkse manier hun e-mail achterlaten bij de adverteerder.Ik kan me ook niet voorstellen dat de adverteerder tevreden is met de verkregen e-mail adressen.

Klikspaan

Veel adverteerders weten inderdaad niet dat het op deze, misleidende, manier gebeurt. Bij andere sites mag er zelfs beloond worden, bijv. in de vorm van gratis toegang tot betaalde services, ook zonder medeweten van de adverteerders. Zeer dubieus dus. =========== Bovenstaande reactie heeft ook een feestelijk tintje. Het Emerce-forum passeert hiermee de grens van 20 duizend reacties.  Begin juni 2003 stond de teller op 15 duizend reacties. Redactie EmerceJasper Houtman

Stonehead

Mensen die een top 10 van hun favoriete liedjes maken. Oke, dat zie je op weblogs ook regelmatig.Maar zo'n lijst dan doorlinken naar download.nl??Als met die ene klik meteen een bijbehorend geluidsfragment wordt gestart, is dat nog wel nuttig. Elke andere vorm van doorlinken is verspilde moeite. CU2 gaat keihard leeglopen als dat soort commerciële fratsen er óók nog in komen. Ik durf trouwens te wedden dat de meeste nummers in die top 10's helemaal niet op download.nl te vinden zullen zijn. Zelfs van Coldplay is er alleen een obscure EP te vinden. Flutsite in het kwadraat!

Frank Janssen

Anton, Jasper en Tjeerd, Eigenlijk off-topic hier, maar ik wil toch graag van de gelegenheid gebruik maken om jullie te feliciteren met die 20.000 reacties. Van harte proficiat!!! Frank van Frankwatching

Eric

Een grote concurrent zou wel eens kunnen worden: http://www.sweetbabes.nl en de bijbehorende CoolDudes.nl pagina.

Doron

Wat mij direct opvalt is dat de topbanner op cu2 er eentje van Daisycon (kliks, lead butler etc.) is. Vreemd om met een affilate marketing te werken voor een dergelijk goed bezochte site….

Wouter

Waarom is jouw e-mailadres geenspam@doemaarniet.nl, maar loop je toch in je reactie te spammen? Superdudes.nl en Sugababes.nl zijn uiteraard de werkelijke concurrenten van Cu2.nl

Kasper Klikspaan

Wat is daar vreemd aan Doron? Omdat het 'standaard' is om dan met een advertising network als WebAds in zee te gaan? Niet iedereen gelooft in CPM en vaak brengt (de combinatie van CPM met) CPL veel meer op, zeker met deze doelgroep.Ze zijn volgens mij overigens net opvergestapt op Adfalk of dat moet aan het tijdstip liggen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond