Deel dit artikel
-

Actie Transavia in 7 landen

Transavia vroeg Advance de actie 'Tag to win' op te tuigen in 7 landen. Dit om Transavia meer naamsbekendheid te geven in het buitenland. De actie is nu enkele dagen bezig en mag volgens Advance, hoewel er nauwelijks ruchtbaarheid aan is gegeven, nu al een succes genoemd worden. Dit gezien het aantal deelnemers in zeer korte tijd.

Een soortgelijke actie werd eerder al in Nederland gehouden. Om aandacht te vestigen op deze actie, heeft Transavia een eenmalige mail gestuurd aan haar 'buitenlandse' relaties. Ook is er een verwijzing naar de actiesite vanaf de Transvia.com site. Wie als buitenlandse deelnemer meedoet aan de actie ‘Tag to win’ kan vanaf het door hem of haar gewenste vliegveld 2 vliegtickets naar Nederland winnen.

Na 4 dagen ‘Tag to win’ (dat in Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Ierland, Italie en Spanje kan worden gespeeld)  hebben tot nu toe in totaal 177,579 unieke deelnemers meegedaan aan de actie. Hiervan heeft 39 procent (68,918) vrienden uitgenodigd om ook mee te doen. In totaal hebben deze deelnemers gemiddeld 3,23 vrienden uitgenodigd (222,688) waarvan 45 procent heeft gereageerd en ook meegespeeld (100,141).

56 procent van de unieke deelnemers komen op uitnodiging van vrienden. Naar verwachting zal na 3 weken, 90 procent van de unieke deelnemers op uitnodiging van vrienden meedoen aan de actie. De actie loopt ook 3 weken. Dit betekent dat Advance erop rekent dat in totaal 500.000 mensen mee zullen doen aan de actie.

Van de mensen die nu meedoen aan 'Tag to Win' komt al ruim 80 procent binnen op uitnodiging. Daardoor is er volgens Advance geen media- inkoop in de vorm van banners meer nodig. Het doel van de actie is om de naamsbekendheid en de bekendheid van de diensten van Transavia in de deelnemende landen te verhogen.

Deel dit bericht

1 Reactie

KinderpindaKazaa

Theoretisch was Advance hier natuurlijk niet voor nodig. Een emailing naar klantrelaties/nieuwsbrief lezers had waarschijnlijk hetzelfde effect gesorteerd. De nederlandse actie was destijds al een succesvolle viral actie en daarom had Transavia de actie makkelijk vanuit zichzelf kunnen voortzetten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond