Deel dit artikel
-

Een vijfde van mobiele bellers downloadt content

Ongeveer twintig procent van de mobiele bellers download content op zijn of haar mobieltje. Dat blijkt uit een recent onderzoek van LogicaCMG. Verwacht wordt dat dat binnen een jaar zelfs 60 procent zal zijn.

Het onderzoek werd volgens eMarketer in mei en juni van dit jaar gehouden door LogicaCMG op vier continenten (Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en de regio Asia-Pacific). Uit iedere regio deden ongeveer 1000 respondenten mee.  Uit  het onderzoek kan volgens LogicaCMG onder meer worden afgeleid dat  gebruikers van mobiele telefoons in 2005 veel meer mobiele content zullen downloaden.

Nu besteedt de gemiddelde mobiele beller ongeveer 6,32 euro aan mobiele content, maar in de nabije toekomst zal dat volgens de onderzoekers nog veel meer worden. Bijna de helft van de ondervraagden heeft al aangegeven dat ze volgend jaar waarschijnlijk nog meer zullen uitgeven aan mobiele content. LogicaCMG denkt dat de markt voor mobiele content in 2006 al enkele miljarden waard aan omzet kan opleveren.

Respondenten in de regio Asia-Pacific zij het meest te spreken over de geavanceerde mogelijkheden op hun toestel. Bijna driekwart van de ondervraagden in die regio verwacht in de komende twaalf maanden ringtones te gaan downloaden, tegen 27 procent in Noord-Amerika, 25 procent in Zuid-Amerika en 20 procent in Europa. Ook is er in de Aziatische regio veel meer vraag naar andere mobiele content zoals plaatjes, screensavers, muziek, games en sportclipjes.

Wat absoluut niet scoort bij de ondervraagden zijn zogeheten feature filmpjes. Slechts 3 procent van de Noord-Amerikaanse mobiele bellers heeft in de afgelopen twaalf maanden een filmpje gedownload op zijn of haar mobiele toestel, terwijl dat in andere regio's door 8 en 11 procent werd gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond