Deel dit artikel
-

KPN tevreden over verloop ‘Hi Bling Bling-campagne’

KPN is erg tevreden over het verloop van het online gedeelte van de 'Hi Bling Bling-campagne'. In vier maanden tijd bezochten 550.000 unieke bezoekers het campagne-gedeelte van de site en werden er 30.000 skins om de mobiele telefoon te 'blingen' besteld.

Doel van de campagne was onder meer het versterken van het merk Hi binnen de doelgroep van 13 tot 30 jaar. Dat is volgens Tijntje Louwers en Bas Vroonland van Hi absoluut gelukt. De ‘Hi Bling Bling-campagne’ was een van de opvallendste campagnes van de afgelopen maanden. Lost Boys realiseerde het online gedeelte van de campagne. In de eerste maand van de campagne gaf Hi dagelijks nog 400 skins per dag weg, maar dat aantal werd naar mate de campagne vorderde teruggeschroefd tot 150 per dag in juni en juli. De actie liep af op 1 augustus 2005. “Normaal gesproken duurt een campagne bij Hi 3 maanden maar vanwege het succes van deze campagne hebben we hem met een maand verlengd,” zegt Louwers.

Op het laatst waren de skins nadat ze er ’s ochtends vroeg op waren gezet al binnen een half uur weg. Er kon gekozen worden uit 12 standaard skins aansluitend bij de Bling thema’s glitter, black, white en graphics, maar je had ook nog de mogelijkheid om je skin verder te personaliseren door er een logo-tje van je favoriete voetbalclub of een foto van jezelf in te verwerken. Ongeveer 20 procent van de mensen heeft dat gedaan.

70 procent van de deelnemers aan de actie was volgens Louwers vrouw, 30 procent was man. “Blingen blijkt meer een vrouwen-ding te zijn,” zegt Louwers. 90 procent van de mensen die met een skin voor zijn mobieltje aan de slag ging, viel binnen de leeftijd van de Hi-doelgroep (13 – 30 jaar). Om jongeren te wijzen op de actie werden er onder meer banners getoond op de sites van MSN, TMF en Radio 538.

Aan de campagne was ook een wedstrijd-element gekoppeld, te weten “wie wint de Hi Bling Award 2005”. 150 mensen hebben voor de wedstrijd foto’s opgestuurd van hun gepersonaliseerde/geblingde mobieltje. Twee weken lang konden de bezoekers van de Hi-site hun stem uitbrengen op de 10 finalisten. Uit de 10 werd uiteindelijk een winnaar gekozen die met 48 procent van de stemmen glansrijk won. Dat was Laura Moesbergen uit Zeist. De winnares won het geblingde toestel uit de commercial en een workshop ‘blingen’ voor zichzelf en voor haar vrienden.

Behalve blingen aan de buitenkant van het toestel, kon er ook geblingd worden met wallpapers en ringtones. Daarvoor stelden partijen als ID&T (zo was er in mei en juni een speciale actie rondom het dansfestijn Sensation White), Juize.FM en MTV in het kader van de Hi-campagne een aantal wallpapers/ringtones gratis ter beschikking om hun diensten te promoten op i-mode. Daar werden de jongeren op geattendeerd in de televisiecommercial van Hi die zij liet vervaardigen door FHV/BBDO.

“Tot slot was er nog een speciale actie rondom de hiptop, misschien wel de ultieme ‘bling-telefoon’,” aldus Louwers en Vroonland. Er was een beperkte oplage geblingde hiptops, waar gedurende 6 weken op ingeschreven kon worden. De introductie van de telefoon werd ondersteund door een lanceringsfeest in de Amsterdamse club The Mansion en zorgde voor bekendheid in de pers van dit über Bling toestel.

Deel dit bericht

5 Reacties

Inge

Helaas ben ik minder tevreden. Al reeds ruim 2 maanden geleden won ik een bling bling skin van Hi maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Weet iemand waar ik terecht kan met deze opmerking?

spin

@Inge Klantenservice KPN mobiel bellen. Pre-paid: 0900 2005200 (0.35 p/min)Abonnee: 0800 0507 (Gratis) Ze kunnen je i.i.g. verder helpen ga ik vanuit.

johan

Mijn zoon van 13, dus binnen de doelgroep, wacht ook al 2 maanden of de bling bling skin. Hij is dus niet de enige….

Inge

Na de hierboven geadviseerde telefoonnummers gebeld te hebben, kreeg ik eindelijk via 0800-0346 de HI helpdesk te pakken. Helaas had men ook daar geen idee waar ik terecht zou kunnen omdat alles via de site loopt. Ik werd geadviseerd om een mail te sturen naar de klantenservice…via de site. Dit blijkt dus niet mogelijk omdat er alleen een vraag-antwoord systeem op te vinden is. Heeft er nog iemand een suggestie?

Hilda

Als je in het vraag en antwoordsysteem het zoekwoord bling invoert, krijg je een paar vragen over bling met oa het mail adres voor je blingvragen: hi@icecards.com. Bovendien krijg je een mailoptie ("stuur je vraag") voor andere Hi vragen. Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond