Deel dit artikel
-

Nieuwe conversietool Traffic4u

Zoekmachinebureau Traffic4u komt met landingpages. Met het aanbieden van deze pagina's hoopt Traffic4u de effectiviteit en het rendement van advertentiecampagnes voor klanten bij zoekmachines te verhogen.

Landingpages zijn volgens het Groningse bureau webpagina’s die speciaal worden ontwikkeld om het conversiepercentage van online campagnes te verhogen. Een conversie is een actie van een bezoeker op een website (transactie). Voorbeelden van conversies zijn aankopen, informatieaanvragen en brochureaanvragen.

“Toenemende concurrentie en stijgende klikprijzen van populaire zoekwoorden maken heldere en relevante landingspages, die aansluiten op de zoekvraag van bezoekers uit zoekmachines, van steeds groter belang”, stelt Sander Prinsen, marketingmanager van Traffic4u.

Veel adverteerders maken ondertussen gebruik van het adverteren bij zoekmachines door middel van Google AdWords en Overture. Helaas gaan veel van de door deze bedrijven gegenereerde bezoekers direct na de klik verloren, zo stelt Traffic4u in een toelichting op het product.

Bezoekers landen op onduidelijke pagina’s die totaal niet aansluiten op de zoekopdracht, waardoor de website van de adverteerder weer snel wordt verlaten. “Wij hebben in de afgelopen periode uitgebreid getest met deze nieuwe dienst bij verschillende klanten. Een verdubbeling van het aantal conversies is hierbij geen uitzondering gebleken”, zegt Prinsen.

Volgens de marketingmanager van Traffic4u is het gebruik van middelen als landingpages, om campagnes in sommige branches nog rendabel te krijgen, bijna noodzaak geworden. “Het is nog wel vol te houden, maar het zit op het randje.”  Met name voor de hypotheekverstrekkers, de verzekeraars en de webshops is het moeilijk om campagnes nog rendabel te krijgen.

“Wie zijn conversie met 1 procent verhoogt op zijn site heeft alweer veel meer ruimte/ marge,” zo stelt Prinsen.  De marketingmanager van Traffic4u gaat er verder ook vanuit dat de prijzen voor campagnes voorlopig zullen blijven stijgen.  “Nog niets wijst op dit moment op afkoeling van de markt.”

Deel dit bericht

15 Reacties

Bas

Wat een non-nieuws.  Straks komt traffic4u met weer iets nieuws: statistieken. "Op die manier kun je kijken of er daadwerkelijk geinteresseerde leads worden aangeleverd via de elektronische snelweg die internet heet".

arno

Is dit nieuw? Kom op zeg landingpages? Wie kent ze niet en wie gebruikt ze niet. Kom eens met wat nieuws

mike

Weten jullie wat het het nieuwe hier aan is…………??????? Dat traffic4u met een persbericht weer in het nieuws komt. De inhoud is echt heel erg oud……. Maar marketingtechnisch is het erg sterk. Als je naam maar vaak genoeg in het nieuws komt dan vergeten mensen hem niet.

Jeroen

Inderdaad: oud nieuws.. en niet echt lovend voor T4U: je zou je als bureau juist diep moeten schamen als je je tot op heden nog steeds hebt gericht op het afleveren van ladingen bezoekers op een website terwijl de conversie op de website ver achterblijft.

Peter Heermsen

Verbaast me dat ze tot nu toch niet met landingspagina's hebben gewerkt…is zo oud als de weg naar Rome…verder niet de toekomst denk ik…een goede website dat is de toekomst…heb je geen landingspagina's meer nodig!!!

Willem

Wat een nieuws?? Dit doen andere bureau's al jaren. Volgens mij geeft het alleen maar aan dat T4U achter de muziek aan loopt en met een hoop kreten weer even in het nieuws komt. Het valt mij mee dat er niet staat als eerste…

Jan-Kees

Tja, bij het opzetten van een Adwordscampagne adviseren we altijd direct om juiste landingpages te maken en verzorgen dit ook vaak voor onze klanten. Dit doen we zelfs voor hele kleine bedrijven. Als Traffic4u hier nu pas mee komt dan zou ik me als klant toch wel zorgen maken denk ik.

Paul Aelen - Checkit

Ik denk dat de gedachte van Traffic4u prima is. 50% van de websitebezoekers kan niet vinden waar ze naar op zoek zijn, zonde van het geld natuurlijk. Het gebruik van landingspagina's wordt ook door Checkit gebruikt en is effectief gebleken. Veelal wordt het als test ingezet om het later te integreren in de website. Ofwel het reclame/design bureau moet hier zorg voor dragen, met wellicht de kennis en expertise van het Searchbureau. Dit zal de consistentie en corporate identity van de site ten goede komen.

Peter

Ik sluit me geheel aan bij de onderstaande kritieken!  Schandalig eigenlijk dat Traffic4U hier nu pas mee komt, (ik ben blij dat ik geen klant van ze ben) maar ook dat Emerce dit als 'nieuws' durft te brengen…

Sander Prinsen - Traffic4u

Ik ben het met bovenstaande reacties eens dat het inzetten van landingpages natuurlijk niets nieuws is. Toch blijkt vaak in de praktijk dat er weinig tot niets mee gedaan wordt door markeeters. In het geval van zoekmachine marketing wordt er specifiek gezocht naar een bepaald product/ dienst. Het grootste gedeelte van de advertenties (AdWords) komt uit op onoverzichtelijk homepages waar bezoekers niet het antwoord vinden op hun zoekvraag. Door het inzetten van landingpages kun je beter inspellen op deze zoekvraag en hierdoor een beter resultaat (conversie) scoren.

Mike

Uit de reacties blijkt duidelijk dat emerce kritisch moet kijken naar de nieuwswaardigheid van de aan haar toegezonden persberichten. Filter de hype en de oud-nieuws-kreten er uit.

Jeroen

@Paul: de gedachte is zeker goed, maar je moet toch toegeven dat er wel wat laat (aan) gedacht wordt…

Olivier

Traffic4u geeft nu zelf ook toe dat het geen nieuws is, dus item kan verwijderd worden.

Sint Nicolaas

Ja, maar welke adwords bedrijfjes deden er wel aan grag namen?

Mathijs

Toading genereert aan de hand van de site van de klant automatisch de juiste landingspages. Daarnaast zorgt het voor individuele advertenties voor de individuele producten. Dat lijkt mij dan precies hetgeen de SEM bedrijven nodig hebben. Een tool om vraag en aanbod direct bij elkaar te brengen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond