Deel dit artikel
-

De week in mobile marketing

Nieuwsoverzicht van onze weblog over de wereld van mobile marketing en content. Met deze week: camera's bepalen keuze telefoons, kinderen wisselen illegaal muziek uit via telefoons, Disney is mogelijk bezig een mobiele operator te lanceren en Coca Cola wil via automaten downloads gaan aanbieden.

Kersthit: Camera’s, niet muziek
Volgens nieuw onderzoek van webonderzoeksbureau Hitwise bepalen vooral camera’s en niet muziekspelers de keuze van mobiele telefoons deze kerst. Een derde van alle mobiele telefoonaankopen zou in de aanloop naar kerstmis worden gedaan. Hitwise stelde een lijst samen van populaire toestellen: De Samsung D600 is het meest populaire toestel van het moment, de Motorola V3 en de Nokia 8800 volgens op tweede en derde plaats.


Mobiele bedreiging?
Volgens de muziekindustrie zijn kinderen met mobiele telefoons de nieuwste bedreiging voor de omzet van platenmaatschappijen. Hoe? Door de illegale uitwisseling van muziekbestanden. “Als het net een vloedgolf was, dan zijn mobiele telefoons een tsunami voor de industrie”, klonk de weinig subtiele beeldspraak uit de mond van Monstermob-CEO Martin Higginson.

Disney MVNO in Groot-Brittannië
De Walt Disney Company is bezig managers van mobiele operators te ronselen in Groot-Brittannië, schrijft The Sunday Times. Mogelijk doel: de lancering van een eigen mobiele telefoon bedrijf in 2006. De controverse zit ‘m in het feit dat bestaande operators hebben afgesproken zich niet specifiek op kinderen te richten, een groep waar Disney zich juist wel op richt. Anderzijds zijn al miljoenen jongeren in Groot-Brittannië in het bezit van een mobiele telefoon dus waar hebben we het over.


Blue Star & British Airways
Mobiele contentprovider Blue Star Mobile heeft een contract ondertekend met British Airways om een gids voor Londen te leveren die klanten van de luchtvaartmaatschappij kunnen downloaden naar hun mobiele telefoons. Gebruikers kunnen meteen alle restaurants, café’s etc bellen die in de gids vermeld staan.

Zelfs drankenkoning wil mobiel
Het lijkt wel of iedereen de markt voor mobiele content wil veroveren. Frisdrankenkoning Coca Cola wil via zijn frisdrankenautomaten mobiele content gaan aanbieden. Duh? Nee, helemaal serieus. Games, ringtones, logo’s en afbeeldingen gericht op de doelgroep van 18-25-jarigen kunnen via Bluetooth naar de mobiele telefoon worden gedownload.

Meer nieuws op mobile.emerce.nl

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond