Deel dit artikel
-

Orange opent ‘mobiel warenhuis’

Komende vrijdag opent Orange in Rotterdam samen met andere merken een zogenaamd 'mobiel warenhuis.' Dit warenhuis staat volledig in het teken van mobiel bellen.

Orange zit samen met partijen als MTV, La Place, Motorola, Rabobank, Samsung, Siemens, Nokia, TomTom en Microsoft in de 1100 vierkante meter grote winkel aan de Rotterdamse Lijnbaan. Orange noemt de winkel haar ‘flagshipstore’.
In de winkel bevindt zich onder meer een café. Ook zijn er vier ‘living rooms’, ruimtes waarin bezoekers kennis kunnen maken met de laatste ontwikkelingen op het gebied van mobiel bellen. De officiële opening van de winkel vindt vrijdagmiddag plaats.

Orange bestaat sinds 1994. In dat jaar begon het bedrijf in Engeland met het aanbieden van mobiele telefonie. Het merk bestaat sinds 2003 in Nederland, waar het momenteel een marktaandeel zegt te hebben van 11,3 procent, gebaseerd op het aantal klanten. In Nederland heeft het bedrijf nu in totaal 58 eigen winkels, waarvan vier shop-in-shops in V&D-winkels.

Deel dit bericht

3 Reacties

frenk

Je moet er maar opkomen. ben benieuwd… Laat wat horen als je er tzt geweest bent.

wim luursema

Dat merken die tastbare produkten leveren in een lekkere omgeving aanwezig willen zijn kan ik nog begrijpen. Wat MTV, Rabobank en MIcrosoft daar te zoeken hebben ontgaat mij helemaal. De platte (beeldbuis) belevenissen van dat drietal ziet en zoekt de winkelbezoeker wel op andere plekken. Deze drie zullen ondergesneeuwd raken in het visuele geweld van de anderen. Worden de broodjes van La Place gesponsord door de rest? Bij gelijke prijs kiest de consument misschien wel voor de omgeving die thuishoort bij het nuttigen van een broodje, een omgeving zonder opdringerige promotie en emotie.

Fotograaf2004

Ik ben ondertussen in die nieuwe Orange Store geweest en ik moet zeggen: het is wel indrukwekkend wat ze daar aanbieden. Ik vond hun normale winkels al erg mooi ingericht (veel stijlvoller dan de T-Mobile Stores). Hier heb je een cafe (alhoewel je misschien wel een soort verplichting voelt om een Orange product aan te schaffen…..het doet een beetje denken aan het gratis kopje koffie bij de Albert Hein, maar dan luxer). Verder verkopen ze er ook veel rand-apparatuur (laptops, boxjes, internetdiensten via Wanadoo, tasjes, enz.) naast telefoons en abonnementen.  Ik moet nog zien of het loopt omdat ze natuurlijk niet de enige aanbieder zijn van Telecommunicatie (T-Mobile, KPN, Telfort, en Vodafone maar ook Debitel zitten "letterlijk" op steenworp afstand van de Orange Store af. En dan heb ik het nog niet over alle Telefoniewinkels zoals Belcompany e.d. Misschien is het wel voor de impulsieve koper een extra lokkertje (hun normale Orange winkel zit honderd meter van hun 'mobiel warenhuis" af.  Ik hoorde vandaag dat de Superstore een heel andere holding is/BV die met een andere insteek, doch binnen het Orange concept, producten aanbieden. Ik denk echter dat 3 Orange stores binnen een straal van zo'n 200 meter oid echt te veel van het goede is ghehehe (Zouden de andere aanbieders volgen met superstores? Ik vraag het me af of dat zin heeft…).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond