Deel dit artikel
-

KPN met narrowcasting in taxi’s

KPN en Faster Media gaan een proef houden met zowel live als on-demand televisie in tweehonderd taxi's in de vier grote steden. KPN zal adverteren op dit 'Taxi-TV'-kanaal en op de buitenkant van taxi's.

Dat maakte KPN maandagmiddag bekend. Volgens de bedrijven start een jaar durende proef in januari. In eerste instantie gaat het alleen om on demand content, maar ook live televisie, zoals nieuws en sport, wordt getest.

In een persbericht zegt KPN’s directeur tv, Ludolf Rasterhof, dat Taxi-tv onderdeel uitmaakt van de ’tv-strategie’ van het telecombedrijf. “TV kijken waar, wat en wanneer je wilt.” Uiteindelijk denkt KPN Taxi-tv ook te kunnen aanbieden via UMTS of WiFi. Digitenne, waarin KPN een belang heeft, biedt al sinds vorig jaar Car-TV aan.

Faster Media verzorgt reclames op taxi’s en trailers. Het bedrijf claimt contracten met vijfduizend taxi’s in Nederland.

Ook het tv-programma Wannahaves zendt onder de naam Wannahaves Sqreen TV uit in taxi’s. Dat gebeurt nu nog in de regio’s Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Arnhem/Nijmegen. Wannahaves doet dit samen met SqreenTV. “We willen uitbreiden naar 10.000 taxi’s. In 2006 zetten we in op 5000 taxi’s en in 2007 moeten we er 10.000 hebben”, zei Michiel Reinoud van Wannahaves eerder tegen Emerce.

En in Londen rijden taxi’s rond met het tv-systeem Cabvision.

KPN werkt intussen ook hard aan een andere vorm van digitale televisie, IP-TV, waarmee internetabonnees tientallen zenders kunnen streamen naar hun tv. Het zenderaanbod van KPN’s IP-TV wordt binnenkort bekendgemaakt. “Er zijn nog een paar contracten nog net niet rond. We willen wachten tot alle partijen akkoord zijn voordat we het zenderpakket bekendmaken. Het wordt een mooi aanbod, dat kan ik al wel vertellen,” aldus KPN-woordvoerster Caroline Ubachs.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond