Deel dit artikel
-

122 miljoen shoppers op Cyber Monday

Vandaag gaan nog eens 122 miljoen Amerikanen online om te shoppen, veel voor kerstboodschappen. Cyber Monday, zoals vandaag wordt genoemd, gaat niet mee in de groei-explosie die Black Friday liet zien.

Zo luidt althans de voorspelling van de National Retail Federation, dat zicht geeft op hoe de aankooppatronen zich ontwikkelen.

Elf november, Single’s Day in China, en Black Friday (afgelopen vrijdag) en vandaag Cyber Monday zijn koopfestijnen die door (web)winkels zijn verzonnen. Hun enige doel is om het koopgedrag van de consument aan te jagen. Alledrie de gelegenheden komen uit het buitenland, maar beginnen ook in Nederland aan te slaan.

Black Friday spreekt het meest aan, omdat het zo kort voor Sinterklaas ligt. Een aantal grote winkels in Nederland verlengt die vrijdag echter tot zaterdag, zondag en vaak ook de cybermaandag erbij.

In de VS worden vandaag 122 miljoen shoppers verwacht bij webwinkels. Dat is een procent minder dan een jaar geleden. Black Friday kreeg in 2016 meer aandacht. De vrijdagomzet lag volgens Adobe 22 procent hoger dan in 2015 op 3,3 miljard dollar. Drie kwart van de uitgaven ging naar, niet verrassend, cadeautjes.

Foto: Vasile Cotovanu (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Arne

Black Friday (en Cyber Monday in mindere mate) gaat steeds populairder worden in Nederland. Vorig jaar en dit jaar al helemaal is iedereen bestookt met aanbiedingen. Zo zal bijna iedereen bekend geworden zijn met het fenomeen ‘Black Friday’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond