Deel dit artikel
-

Online verkoop Nederland stijgt 9 procent

De omzet van producten en diensten via internet in Nederland is in de eerste helft van 2012 gestegen naar 4,61 miljard euro. Terwijl de fysieke detailhandel nog steeds onder druk staat, blijft de markt voor online verkopen stabiel verder groeien met 9 procent ten opzichte van de eerste helft van 2011. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen van Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org.

Ondanks de crisis hebben consumenten gemiddeld bijna vijf keer een online aankoop gedaan in de eerste helft van 2012, een toename van 7 procent ten opzichte van een jaar daarvoor. In totaal zijn er in de eerste helft van 2012 42 miljoen internetbestellingen gedaan, een groei van 15 procent. Vorig jaar bedroeg de groei van het aantal internetbestellingen 13 procent.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!